Då finns det lite andra uppgifter!
Till att börja med, om man tittar på stationära motorer så står det inget alls om några Hirth 53 ... i tabellen från 1964.
I de båda nyare tabellerna finns 51..., 52..., 53..., 56..., 57... med , från 1951 till 1974, och de ska ha M 225 T 1 (gammal beteckning) eller M 5 A (ny beteckning). Det finns några varianter som ska ha andra
tändstift, t ex 51P3, 57J2, 57Z1.
Ser vi sedan på snöskotrar med Hirth-motorer så står det ingenting om vilka motorbeteckningarna är.
Arctic Cat P17H (297 cc 17 hk) och P19H (318 cc 19 hk), fram till 1972, ska normalt ha M 175 T 1 / M 7 A , vid "långsam körning i låg
temperatur" används ett något varmare stift, M 145 T 1 / M 8 A.
Bolens Diablo-Rouge, okänd årsmodell, har en 300 cc Hirth-motor. Den använder M 225 T 1 / M 5 A vid normala förhållanden respektive M 175 T 1 / M 7 A då ett varmare stift behövs.
I tidigare inlägg finns översättningar till NGK-språk för alla dessa stift utom M 225 T 1 / M 5 A, det heter hos NGK A 7 eller A 8 (olika bud i olika ersättningslistor.