Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Motorer

Bränsletryck efter matarpump

3 inlägg • Sida 1 av 1
Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.

qqq (trådstartaren)

#1 » 00:28:17, 12-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Någon som vet vad det kan vara för min / max tryck efter matarpumpen före bränslefiltren på en bosch dieselpump på exv lastbilsmotorer från 70-talet ?
qqq
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
Ort: von vettet
Maskintyp: Ej angivet



torbjorn_forsman

#2 » 08:22:33, 12-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har inga bestämda siffror men det bör röra sig om några tiondels bar. Bör stå i verkstadshandboken.
Det beror också på vad som bestämmer bränsletrycket på just den aktuella motorn - antingen bestäms det av returfjädern i matarpumpen eller av en överströmningsventil där returledningen är ansluten till insprutningspumpen.
I det första fallet kommer det så att säga reglerade och bestämda trycket att existera före bränslefiltren, i det andra fallet efter filtren.
Om det är returfjädern i matarpumpen som bestämmer bränsletrycket så finns det förmodligen en fast strypning i returen.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

LeifAndersson

#3 » 08:51:28, 12-08-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Är det 0,2-0,3 bar så brukar man vara nöjd vid kontrollmätning i samband med felsökning. De olika konstruktionerna ligger i den nivån om man kollar olika VHB.
Det var inte bättre förr, men det är sämre nu!

2 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
LeifAndersson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:11:07, 27-08-2009
Sverige
Maskintyp: Hjullastare


Återgå till [Allmänt] Motorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se