Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Motorer

Volvo D24 Problem Dör Efter 2minuters körning

1 inlägg • Sida 1 av 1
Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.

Marcus6D (trådstartaren)

#1 » 21:59:45, 07-12-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Tjenare, prövar lägga ut då jag har slut på ideér. Jag har en Volvo 240 D24 turbo. Pumpen var uppställd så det skulle ryka, men skulle ställa ner den inför bess. efter jag ställt ner skruven och tomgången så for jag ut en sväng å körde i 30 minuter och allt var ok. sedan lämnade jag den på knack medans jag gick in och hämtade nägra sake (tog 10min ungefär) så stod den och gick fint på gården. sedan så for jag iväg och efter ca 2 minuter så började den tappa orken, så tröck fullt men det hände nästan ingenting och när jag släppte på gasen så dog den. fick igång den igen och kunde köra 100m sen hände samma sak igen, orkeslös (som om att den inte fick nog med soppa) så jag ställde tillbaka pumpen och tomgå¨ngen som den var förut, men det är ändå samma fel. prövade att koppla in en separat pump före bränslefiltret, men av ingen effekt. prövade även att lufta systemet, men ingen skillnad. den blir lite svårstartad efter att den gett upp, man får gnaga i 5-10 sekunder efter att den stannat. men om man låter den stå över natten och startar den så hoppar denm igång på 3 sekunder, sen händer samma sak igen och den dör. länkar en youtube video på vad som händer, notera att jag måste ha hög tomgång annars vill den självdö efter ca 30 sekunder. försökte hela tiden skruva upp tomgången men det gav bara efter. mkt tacksam för svar och spekulationer :) ni kan spola fram till 2 minuter, det är där problemet börjar.
https://www.youtube.com/watch?v=XjPEtMZ6gYY
Marcus6D
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 11:50:50, 24-07-2018
Ort: Piteå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: JCB 6D




Återgå till [Allmänt] Motorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se