Janson1 skrev:Det är bara vevtappens lager som behöver slipas/fräsas/svarvas ner på "insidan". Men tänk på att lagerytan minskar vid "strokning" och det behövs förmodligen en ny vevstake också, i alla fall nya lager... Dyrt? Ja, kan du göra nåt själv?
wille_89_ skrev:Janson1 skrev:Det är bara vevtappens lager som behöver slipas/fräsas/svarvas ner på "insidan". Men tänk på att lagerytan minskar vid "strokning" och det behövs förmodligen en ny vevstake också, i alla fall nya lager... Dyrt? Ja, kan du göra nåt själv?
De verkar komplicerat bäst att leta vidare med en motor då över 100mm slag ingen som vet någon motor? utombordare, bil vadsomhelst?
toker skrev:wille_89_ skrev:Janson1 skrev:Det är bara vevtappens lager som behöver slipas/fräsas/svarvas ner på "insidan". Men tänk på att lagerytan minskar vid "strokning" och det behövs förmodligen en ny vevstake också, i alla fall nya lager... Dyrt? Ja, kan du göra nåt själv?
De verkar komplicerat bäst att leta vidare med en motor då över 100mm slag ingen som vet någon motor? utombordare, bil vadsomhelst?
En vanlig mc motor 1 cylinder brukar ligga lite under 100 mm säkert nån nyare som ligger lite över också.
fretchi skrev:Varför denna fixering vid slaglängd? En maskin med kortare slag/större borr gör ju samma jobb.
toker skrev:Ok fel av mig trodde borret skulle vara över 100 mm slag på 100 mm är nog sällsynt brukar bara 80-85 mm på 600 cc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster