I dag vart det ett litet test.
Tömde ut oljan, tömde filtret (det är inte många timmar sedan jag bytte
olja och filter).
Hällde i 5 liter olja (skall vara 7,5 liter men jag hade bara 5 hemma)
Körde motorn i 30 sekunder och kollade nivån. 11mm från "min"
Körde några timmar på fast motorvarv när jag använde planerbalken för att återställa åkern efter dikesjobbet.
Försökte parkera grävaren på samma plätt. 21mm från "min"
10mm borde motsvara en ½liter.
Tror inte på att hyrauloljan kan komma in från pumpenheten. Den känns "fristående"
Så då är det
spridare eller något runt pumpen.
Skulle påstå att den rycker "
svart" mera nu. Den har alltid ryckt svart när man startar den. En "puff" vid var start.
Har noll koll på dieselmotorer.
Kan läckande spridare fylla upp oljetråget under drift?
1 notering.
Jag har ju ingen "lätt"
snabbkoppling till slangarna. Man måste trycka till dessa Temakopplingar för att de skall låsa.
För att göra det lättare så stannar jag motorn och frigör trycket i rören med fotpedalen.
MEN jag har en
varningslampa som lyser för batteriet. (fel
batteri) och när man slå på tändningen så piper det så ini helv... en för lång tid.
Så när jag stoppar motorn så slår jag inte av tändningen, utan man hör dieselpumpen stå och gå. För då när jag startar motorn igen så slipper jag pipet = jag är gladare.
Nybörjare på grävning. Satt 80 timmar i en Kubota kx151 innan jag köpte min första grävare september 2016.