Tecumseh är...speciella...
Just detta med att du kunde köra, om du tröck på primer hela tiden.
=> för låg flottör nivå,
och/eller
=> igensatt kanal i förgasaren (oxid/skräp)
Standard bensinslang är ca 6mm inre
diameter - det räcker och blir över med råge på en 5-6hk maskin; så där har du inget problem.
På den som jag hade hade jag problem med bl.a. nålventilen. Kunde inte få min HS50 att fungera - gav upp o sålde den till en i kallare trakter som hade som hobby att reparera bl.a. snöslungor och därmed Tecumseh. Har inte kvar kontakten
Kan du ta en serie bilder på förgasaren?
Får vi -se- din
förgasare kanske någon av oss ser något som du inte ser på den (man ser inte skogen för träden...).
I princip är förgasare mycket enkla saker, men när de får för sig att trassla, då kan de ge ägaren/mekanikern inte bara huvudvärk... de kan driva en till vansinne! (titta på avataren... Bing 32mm CV eller som idag 40mm CV - när bingarna börjar trassla så brukar det leda till att ägare spenderar en förmögenhet på att byta delar och söka fel... Tecumseh's förgasare är precis lika "humoristiska"...
När en förgasare -dummar- sig som din gör, då har man inget annat val än att skruva isär den i alla dess bitar och syna dem var för sig till man är säker på att allt är ok - och ändock har man missat nått! Det man missar har man sett, men man förstår inte betydelsen av det man sett... och det finns även så att även om man -tror- man fixat, så har man missat att fixa!... (jag har haft ett H med Bingarna från 1991-ca 2000, dvs i princip i 10 år, dagliga justeringar, massvis med "renoveringar", tills jag hittade och förstod vad det var som trasslade; å då känner man sig "dum"...)
Just gällande HS50's förgasare. Ja, jag gav upp -då-, men nu sitter du o har "samma" problem => då vill jag lära mig varför just Tecumsehs förgasare bär sig så konstigt åt. Inte som Bing, inte som Dell'Orto, ej heller som Mikuni, Keihan eller amal, inte som solex, ej heller som B&S - vad är det som gör Tecumseh's så "speziella" ?!...