Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Motorer

Bosch matarpump - inget sug

2 inlägg • Sida 1 av 1
Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.

mathsson (trådstartaren)

#1 » 02:50:22, 28-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej,

Jag har problem med matarpumpen på min Liebherr a902. Jag lyckas inte pumpa fram någon soppa med handpumpen.
Handpumpen jag hade var förhållandevis ny, men bytte ut den mot en helt ny för att utesluta problem med den.

Har tidigare plockar loss alla slangar och filtren och gjort rent, då maskinen dummade sig. Hittade en del skit, men avlägsnandet av det gjorde ingen skillnad.
Suger inget från tanken.
Tog loss sugslangen från tanken och fyllde den till brädden med diesel. När jag trycker på handpumpen så trycks dieseln ut ut slangen, den bör ju suga.
Tog här om dagen loss pumpen från motorn och plockade isär det. Hittade inte någon påtaglig mängd skit men gjorde rent och satt sen tillbaka den, men dessvärre gjorde det ingen skillnad.

Förstår inte vad som är fel. Kan man på något sätt ta reda på om det är något problem med backventilerna?
Bara köpa en ny pump eller vad gör man i en dylik situation?


Bild
mathsson
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 00:24:54, 18-05-2009
Maskintyp: Grävmaskin (hjulburen)
Maskin: Liebherr 902



Turbodiesel

#2 » 14:10:01, 28-03-2021
  • Överför markerat ord till lexikonet

Finns käglan och fjädern kvar under handpumpen, och skicket på dessa?
TD´s gamla maskinteckningar.
::::
Framtiden var bättre förr..
Användarvisningsbild
Turbodiesel
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 17:11:13, 21-05-2008
Ort: U-ganda
Sverige
Maskin: John-Deere


Återgå till [Allmänt] Motorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Patan och 4 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se