Det var snudd på akademisk frågenivå
Svaret gav du dig själv
Jag kommenterade det som kom ur en
växellåda en gång som "flytande sandpapper" - så ser oljan ut när den blir för gammal... o -så- fungerar den också då!
Dvs - rosten -kommer- över tid att fungera som slipmedel, ja. Frågan är hur -lång- tid det tar innan man kan mäta slitaget.
På avataren är originaldragningen av vevhusventilationen till förgasarna... det fungerar -bra- när det är -varmt- men så fort det blir svalt och fuktig
luft... så får man -exakt- det du frågar om; en gegga som täpper till spridarna och delar av kanalerna samt munstycken i förgasarna!...
Åtgärden på Bing är lätt; man blåser ren med tryckluft! Efter ngr ggr så tröttnar man o drar vevhusventilationen förbi förgasarna istället! (=problem löst!)
I ditt fall - förstår dig! Man vill -inte- bli stående med ett motorstopp pga en så banal sak som "skit i insprutningen"! Där av mitt förslag om dubbla eller tredubbla
bränslefilter. De stoppar inte, men de minimerar kraftfullt vad som slinker igenom.
Kan man köra spridarrengöring på diesel ss på bensin?
http://www.smorjteknik.se , Omega 992,
lacknafta, diesel, 2-takt helsyntetolja, är vad jag använder på bensinmotorer. Vad har man till diesel?
Har du använt något som ska/kan rengöra
spridare och pump?
http://www.magnagroup.com verkar ha upphört...
https://www.machinerylubrication.com/bu ... ny/info/52Smörjteknik ovan finns kvar
Här är en annan sida, men Omegas smörjmedel fö
redömligt presenterade:
https://www.megalubricant.com/omega-lubricants/
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.