Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexVerkstadsforumAllmänt[Allmänt] Motorer

CAV DPA identifiering.

1 inlägg • Sida 1 av 1
Här diskuteras motorer i andra maskiner än de som räknas upp i maskinforumen ovan. Hit hör inte heller elmotorer => allmän elektronik.

David.Mattsson (trådstartaren)

#1 » 11:53:21, 30-10-2022
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lång historia kort jag har en JCB Traktorgrävare 4CN-4 från 1984 med Perkins T4.236 LJ50117 motor som har fått pumpen utbytt för många år sedan.
nu försöker jag pussla ihop en pump med rätt innehåll och behöver ha rätt på vad den ska innehålla, de nummer jag har är följande.
Pump seting code
Orginal BT73E/1000/4/2140
CAV/ISO BT73L1000/4/2140
Perkins 2643C148BT/4/2140
JCB art nr 17/103600

Det jag söker är antingen en komplett reservdels spec/normblad ? eller liknande. jag har boken CAV DPA från AGB så grunderna i
hur pumpen fungerar och provas är jag på det klara med men eftersom jag inte har rätt pump nu så är det lite svårt att veta
vad pumpen ska innehålla då vissa avsnitt hänvisar till normblad och reservdelsfischer som jag saknar tillgång till.

jag söker info om
Antal vikter i regulator
Regulatorlänk modell antal fjädrar
Mått regulatorlänk
Regulatorfjäder (i pådragsaxel) längd trådtjocklek antal varv, Artnr ?
anslutningar till spridarrören med eller utan ventil

Mvh David
Jag vet varför engelsmän dricker varm öl

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
David.Mattsson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:26, 19-09-2009
Ort: Ryd
Sverige
Maskintyp: Traktorgrävare
Maskin: JCB




Återgå till [Allmänt] Motorer

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se