Ja en 3 cylindrig deutzmotor som sitter på min haulotte h16tpx bomlift.
Har gått lite knackigt sen jag köpte den, känns som den inte går på alla cylindrar när man startar den och man behöver varva upp den för att generatorn ska börja ladda osv..
Ryker vitt vid uppstart.
Går ändå bra sen när den varit igång på lite högre varv några sekunder men ryker fortfarande lite och kör man in den i maskinhallen så känner man på lukten på avgaserna att förbränningen inte är optimal..
Nåväl jag tänkte göra nåt åt detta, tog ur spridarna och provtryckte dom och det var 170 bar som det skulle.
Tog dän dom där pumparna eller vad man ska kalla dom,, tänkte att det kanske var problem vid nån av dom eftersom det har varit alger i bränsletanken på denna.
Och silen vid handpumpen såg lite demolerad ut så den skulle kunna ha släppt förbi nåt skit som vuxit vid bränslefiltret eller liknande..
Tog isär en av pumparna lite för att se och bestämde mig sen för att koppla spridarna enligt bild för att kunna provköra dom direkt.
Och av nån anledning får jag inte fram diesel till spridarna nu, när jag handpumpar så flödar det på i returen från pumparna.
Ska se om jag kan få lite hjälp ikväll så jag kan se om det kommer från returen när man kör startmotorn.
Begriper mig inte på systemet riktigt, ser ingen stoppsolenoid kopplad till bränslet. Sitter den på gaveln av motorn och styr armen som styr piggarna i botten av pumparna?
Tyckte jag var nogrann när jag stack ner pumparna så piggarna kom rätt i spåret igen..