Vilken guldtråd!
Har själv planer på att sätta i en TD40 i en -81 Dodge Pickup, och har övervägt TD60. Har dock kollat in en i en FL6 och dom är till synes enorma jämfört med TD40:n.. Jag har tills alldeles nyss bara hört talas om nån som ska ha satt en TD60 en i Blazer så det här var intressant!
Har du några fler ombyggnadsbilder på TD61:an? Hur blev det på höjden, för visst sitter den i en 4-hjulsdriven bil? TD40 får man vända tråget på och bygga om oljepickuppen för att den ska gå över framaxeln.
Jag har förvisso redan skaffat mig en -79 Volvo F4 med 5växlad manuell som donatorbil. Jag har också genom en lyckträff hittat en ny platta till växellådan som gör att jag får växelspaken rätt ner istället för via länkage.
Samma växellåda som i F4 satt nämligen i vissa fordar på 70-talet, fick en sån av en kompis och råkade se att det satt samma låda i den. Den hette Ford A0609 om nån ska jaga lock.
Kolla en bit ner på denna sida: http://www.fordaseries.co.uk/id1.html
/Magnus