Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexÅkermans[Åkerman] Mjukvara/elektronik

Hydromatic 01/02 elektronik box

2 inlägg • Sida 1 av 1
Nyare maskiner är uppbyggda runt om en dator. Här är forumet för diskussioner om detta ...

kuki (trådstartaren)

#1 » 11:41:14, 13-07-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej!

Jag talar eller skrivar inte så bra svenska, därför förlot att felskrivningar. Jag vilja fråga i stället för min vän en fråga av Åkermans elektronik box. Han kan tala eller skriva svenka inte als. Tyvärr jag vet inte mycket av Åkerman så kanske här finns inte alla rigtiga term. Om det saknas något tekniska information här, jag frågar det från min vän och tillläg det senare. Men här är en fråga. Hoppas det är korrekt forum och avdelning för denna frågan.

Den elektronik boxen används i Åkerman EC230 och EC300:
Brueninghaus Hydromatic 01/02
MC3 24G/12
890113/L4763
D-89275 Elchingen 14 340 522
9895042 MC3 24G/12
GLB/VMEC2300
Fabr-Nr 6235597
Baujahr 2002-08
Elektronik made in Germany

Boxen funkar inte rätt. Det kommer älv dit, men boxen reglerar hydraulik pumpar inte. Det kallades att kanske den kan reparera.

Finns det någon schema av det kretskort som är inom box? Den kunna kanske hjälpa oss att reparera boxen. Om någon av er har schema, är det möjligt att sända den till email adress kuki@online.ie

Tack för er hjälp!
kuki
1 inlägg
 
Blev medlem: 07:40:53, 11-07-2006



Anton

#2 » 16:10:22, 13-07-2006
  • Överför markerat ord till lexikonet

Hej kuki!!
Jag känner boxen väl. Har jobbat mycket med inställningarna.
Det finns en felsöknings och inställnings CD till EW/EC230. Plus att det finns en beskrivning hur man kopplar tillfällig förbi boxen och kan gräva ändå.
Om Din kompis kan engelska så har jag CDskivan på det språket med.

Ett schema till boxen finns inte tillgängligt i och med den levereras direkt från Hydromatik i Tyskland. Alla boxar som var sönder byttes ut med nya fran hydromatik.
Jag har bilder från boxen och jag tror att det finns en lödd säkring på den.

Skivan kostar 260.- inkl. porto. Vid behov ta kontakt med mej på min mailadress.

/Anton!!
Shop : www.gremminger.se
Kolla http://www.gremminger.se

Textiltryck&Dekaler
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige


Återgå till [Åkerman] Mjukvara/elektronik

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se