Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningFörsäkring

Vilken försäkring och ungefärligt pris?

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera försäkringsfrågor här

PerJohansson (trådstartaren)

#16 » 00:40:00, 13-03-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, om det händer nåt är det helt klart värt det ända upp till summan av skadan, men om det kostar 15000 per år och jag kanske omsätter 30-40000 per år så är det ju ingen idé att hålla på, då kan jag istället lägga in några övertidstimmar på mitt vanliga jobb.
Min egen utrustning är jag inte så oroad över till att börja med, det rör sig om kanske 30000:- totalt, och jag är ganska rädd om mina egna grejer, så det är just det där med ansvaret om mitt arbete resulterar i att kundens grejer skadas som skulle vara värt att försäkra sig mot. Sen får man väl se hur det utvecklar sig, om jag köper mer utrustning och mer pengar blir inblandat så är det nog värt att gardera den biten också.

Men tack allihopa för all info, det hjälper verkligen, och det verkar som att det skulle kunna löna sig att starta upp en egen firma.
PerJohansson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:56:29, 15-08-2009
Ort: Fageråsen
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Ferguson TEA 20
Ursus 385 De Luxe -80
SL55



patrik h

#17 » 00:52:28, 13-03-2011
  • Överför markerat ord till lexikonet

Men har du bara jobben dvs ansvarsförsäkring och företagsförsäkringen så kommer du undan en bit under 10000 skulle jag tro.
Då har du en försäkring som täcker för 50milj./år.
patrik h
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 20:58:44, 29-11-2006
Ort: järfälla
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1260C-2013 Rail
+ 2000 lift


Återgå till Försäkring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se