Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningFörsäkring

" Erbjudande" om väghjälp från Falk mfl.

32 inlägg • Sida 3 av 3
Diskutera försäkringsfrågor här

Stridis2

#31 » 06:22:35, 21-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jimmy Nilsson skrev:...Lyckades skjuta en stake genom blocket på gammelscanian själv på E6 i vattenskyddsområde. Den bärgningen och saneringen blev inte gratis. Så kolla vad era vanliga försäkringar täcker och byt vid behov.

Så som jag tolkar det hela så är det trafikförsäkringen som täcker saneringen medan bortforslandet av fordonet är bärgningsförsäkringen. Det är länge sedan jag läste de kompletta försäkringsvillkoren, så jag kan iofs tänka fel, men logiskt sett så ska trafikförsäkringen hålla tredje part skadefri.
Det sägs att man är vuxen när man pratar mer om vad man har gjort än vad man ska göra.
Med den definitionen vill jag aldrig bli vuxen.
Användarvisningsbild
Stridis2
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 09:40:43, 31-12-2010
Ort: Nordvästra Skåne
Sverige
Maskintyp: Mini-/kompakt-/teleskoplastare
Maskin: Manitou 1230
Komatsu PC120-6
Case 1830
Volvo BM DR 861
Grillo 700
IH 844
IH 624



Michael Meier

#32 » 06:46:34, 21-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

"Den skadan som bilen förorsakar"

Den tar också hand om kostnaderna när någon olovligen kör scanian. Det är därför trafikförsäkringen börjar så fort avställningen upphör, oavsett om det finns en försäkring eller inte, TFF debiterar bilägare.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige


Återgå till Försäkring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se