Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningFörsäkring

Om du har försäkring genom Länsförsäkring så läs detta

23 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera försäkringsfrågor här

Bengt Erik Eriksson

#16 » 18:18:10, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Försäkringar tenderar ha samma bäst före datum som teckningsdatum.
Utan lantbruk blir du naken, hungrig och nykter.

"Erfarenhet är den hårdaste läraren. Den ger dej provet först och lektionen efteråt" Oscar Wilde

3 personer gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Bengt Erik Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:41:22, 31-10-2008
Ort: Gotland
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: AVANT 218 -11
MF 575-77
Farmall M -52 konverterad till perkinspuffra.
Zetor 3011 -63
Zetor 5511-71
Famall EMD50-54
Bm Volvo LM 640-69



maggen

#17 » 19:43:17, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett stort problem är att deras hänvisningar i försäkringen inte går att hitta på deras egen hemsida.
maggen
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 18:57:55, 12-10-2014
Ort: Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet

Anton

#18 » 20:11:59, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Egentligen är det fel att anklaga bara länsförs. Alla andra försäkringar är inte felfri heller.
Anton
Shop : www.gremminger.se
Kolla http://www.gremminger.se

Textiltryck&Dekaler

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Anton
Grundare
Grundare
 
Blev medlem: 18:08:03, 11-10-2003
Ort: Skeppshult/Sverige
Sverige

wildeside

#19 » 22:52:14, 18-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ett alternativ som jag gör är att årligen ha ett möte med mitt försäkringsbolag.
Då går vi igenom mina företags/privata försäkringar och eventuella förändringar i privatlivet/verksamheten.
Vid ny tecknade av en försäkring går vi igenom försäkringen och vilkoren.
Och ja det är länsförsäkringar!!!!
Har lärt mig att frågar man inte så får man inget veta, Gäller allt här i livet.
Har aldrig haft problem med länsförsäkringar vid skador/stöld.
Tvärt om har dom varit tillmötesgående och hjälpsamma, tom sänkt självrisken vid en skada.
Iof har jag alla mina försäkringar där och varit kund där i evigheter.
Är för gammal för att veta bäst!

3 personer gillar det här inlägget.
wildeside
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:51:50, 18-04-2010
Ort: Norrköping
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)

Michael Meier

#20 » 08:00:46, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jaa, personlig kontakt, varför inte.
/Michael M
Michael Meier
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:47:57, 14-10-2006
Ort: Karlsäter
Sverige

kimmen

#21 » 08:29:59, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jo, tjena.. Personlig kontakt för att försäkra en 2.5 tons grävare som privatperson, inget företag
Man måste kunna lita på ett försäkringsbolag både i text och i telefon
"Ett väl definierat problem är ett till hälften löst problem."
kimmen
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 19:04:10, 18-01-2008
Ort: Stockholm N

christoffer.gustavsson

#22 » 19:00:35, 19-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Personligen har jag drabbats av inbrott en gång där jag nyttjat försäkringen (LF). Allt jag hade kvitto på betalades tillbaka utan strul. Samma sak när jag nyttjade försäkringen på ena katten via Agria (dotterbolag till LF) när jag var hos veterinären. Tog en skärmdump på betalning av fakturan samt bifogade en PDF från veterinären. Inga problem där heller.
Det är dock det enda jag har som erfarenhet av försäkringsbolag. En bunt med fordon har varit/är försäkrade både hos LF och Svedea där inget har behövts nyttjats än så länge.

Men när det kommer till avtal generellt så upplever jag att folk gärna spyr galla över företag när det inte funkar som de tänkt sig. Något folk är jättedåliga på är att läsa igenom avtal. Jag är långt ifrån bättre än andra men i mitt yrke så får jag ta hand om sådant varje dag och det är en väldigt liten andel som över huvud taget läser igenom avtalet de skriver under. I mitt fall handlar det om avtal som betalas via autogiro. När så avtalen ska sägas upp så är det en del som ska vädra sina åsikter för omvärlden när de "inte visste" att avtalet har en uppsägningstid trots att det står på alla reklamskyltar vi har, som en egen viktig punkt i avtalet och på hemsidan både på regelsidan och avtalssidan.
Jag kan bara gissa på att det här beror på lite av de avtal vi blir matade via datorerna som på amerikanskt vis är skrivna på ett krångligt sätt och helst 180 A4-sidor, som sen godkänns med ett "nästa, nästa, acceptera, ok".

Sen finns det självklart idiotiska handläggare också. Många sådana, oavsett om det är försäkringar eller andra avtalsberoende försäljningar, har provision på försäljningen vilket gör att mängderna går före kvalitén. Informationen kan vara svår att hitta eller tolka, problemen kan ligga i en gråzon eller helt enkelt kommunikationsproblem.

Jag tycker dock att det är lite hårt att döma ut hela bolaget som jobbar över hela landet när det kanske är något annat i grund och botten som är fel. Det blir lite som att sluta handla på alla Ica-butiker för att en sålde sur mjölk. Jag kan dock har förståelse för TS reaktion också, det kan inte vara kul att hamna i en sådan sits och jag hoppas att det löser sig.

2 personer gillar det här inlägget.
christoffer.gustavsson
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:10, 19-08-2014
Ort: Umeå
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo T24
Åkerman H12B

wildeside

#23 » 00:01:14, 20-10-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

kimmen skrev:Jo, tjena.. Personlig kontakt för att försäkra en 2.5 tons grävare som privatperson, inget företag
Man måste kunna lita på ett försäkringsbolag både i text och i telefon


Prova att ringa och fråga om försäkringsvillkoren. du får säkert svar och hmm via telefon är nog en form av personlig kontakt, annars kan man åka in till deras kontor och be att få prata med någon angående villkoren.

Har svårt att tro att dom inte låter dej prata med någon.
Dom lever på att sälja försäkringarna.

Ringer själv ibland runt till andra försäkringsbolag inför mitt möte med mitt försäkringsbolag och kollar upp deras priser/vilkor.
Bara för att eventuellt kunna pruta ner mina premier.

Har alldrig varit med om att något försäkringbolag inte diskuterar sina premier och vilkor.
Är för gammal för att veta bäst!

4 personer gillar det här inlägget.
wildeside
Fler än 100 inlägg
 
Blev medlem: 14:51:50, 18-04-2010
Ort: Norrköping
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)


Återgå till Försäkring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se