Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexAdministrativtPappersexcersisen, ekonomi, försäkring och utbildningFörsäkring

Försäkring

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera försäkringsfrågor här

betongjonas (trådstartaren)

#1 » 19:00:51, 15-10-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har nyligen köpt en traktorgrävare men det verkar ju vara nästan omöjligt att försäkra den,är det nån som vet vilken typ av försäkring man ska ta och eventuellt vilket bolag.Mvh Betongjonas.


Flyttade till rätt forum.
//Robban_C
betongjonas
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 20:49:54, 19-08-2008
Ort: skellefteå
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: HYDREMA 928D



Robban_C

#2 » 23:01:57, 15-10-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

Första inlägget! Då får man hälsa hej o välkommen då!

Problemet ligger i att du inte har nåt regnummer, eller hur?
Den ska gå att försäkra i alla fall som arbetsredskap eller nåt sånt men det egentliga problemet ligger i att försäkringssäljarna inte har koll på sånt. Dom tror att allt har regskylt. Ring tillbaks och tala om läget för dom.

Jag har haft min Stackars Ferguson försäkrad, eftersom det är en industriare så har den inget regnummer. Det gick bra i alla fall sedan jag förklarat läget.


Den försäkring du ska ha är dels en trafikförsäkring. Den behövs för att du ska ha ett skydd om du kör på nån ute i trafiken. Kostar antagligen inte mer än 500-1000:- per år.
Sen ska du ha en ansvarsförsäkring om du ska ut och gräva åt andra. Den täcker de skador du eventuellt orsakar medan du gräver.
Har slutat på forumet!
Användarvisningsbild
Robban_C
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 22:13:25, 11-06-2006
Ort: Norra Södermanland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Volvo EC45 -06
Volvo ECR25D -17
MB-Trac 800 -86
Valtra N174D -17

antevante1

#3 » 10:19:23, 27-12-2008
  • Överför markerat ord till lexikonet

betongjonas skrev:Jag har nyligen köpt en traktorgrävare men det verkar ju vara nästan omöjligt att försäkra den,är det nån som vet vilken typ av försäkring man ska ta och eventuellt vilket bolag.Mvh Betongjonas.


Flyttade till rätt forum.
//Robban_C


Finns det inget chassinr då ?
Det har jag försäkrat min 4200 b på, glöm inte ansvarsförsäkringen !

/ Ante
antevante1
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 20:55:40, 21-10-2008
Ort: Umeå
Maskintyp: Hjullastare
Maskin: 4200 b -86


Återgå till Försäkring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se