Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterEfterlysningarShop

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Korv1

73 inlägg • Sida 5 av 5
Diskutera bil-teman här

MN (trådstartaren)

#61 » 16:59:40, 02-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

JoBy skrev:
MN skrev:Testmonterar coilisarna bak. Suck. Bilen har mm skruv och hål med kastpassning. Coilisarna har tumdimensioner 1/2". Orig stötdämparna sitter med M12 i hål som är 13... Får fixa egna customskruvar med lite proffsigare distanser än en trave brickor :-(


Som vanligt alltså :)


Javisst! Bolt on! Tror du ministartern passade utan att ta i kanten på oljetråget? Har de verkligen landat på månen??? :skratta3:

M
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

GLIDLAGER - LEDLAGER - BUSSNINGAR - KULLAGER - RULLAGER - TÄTNINGAR - LÄNKHUVUDEN
www.debearings.se


Truk

#62 » 08:08:16, 03-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

MN skrev:
JoBy skrev:
MN skrev:Testmonterar coilisarna bak. Suck. Bilen har mm skruv och hål med kastpassning. Coilisarna har tumdimensioner 1/2". Orig stötdämparna sitter med M12 i hål som är 13... Får fixa egna customskruvar med lite proffsigare distanser än en trave brickor :-(


Som vanligt alltså :)


Javisst! Bolt on! Tror du ministartern passade utan att ta i kanten på oljetråget? Har de verkligen landat på månen??? :skratta3:

M


Ja med hjälp av Tyskarna :vissla:
I förstaud vöre hä skul gå då i såg vöre hä gick

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
Truk
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:21:26, 24-10-2008
Ort: Piteå
Sverige
Maskintyp: Baklastare
Maskin: 218

MN (trådstartaren)

#63 » 16:43:46, 08-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Eftermarknadsgrejor från Stora landet i väster (eller snarare Mexico) är mycket utvecklande för tålamodet och tron på mänskligheten.

joby: Du körde ju väl med samma Hookers när du hade kompressor? Det är typ 5 mm spalt till ena motorfästet och flera tändkabelhattar :huh:

På tal om Hooker så var nog valet att köpa coatade en totalflopp. Flänsarna blockerar ju de flesta fästhålen för tändkabelhållarna och jag får nog linda rören på flera ställen med avgasbandage :sad:

Minstarterhelvetet är klockbar men har så korkad delning att den aningen är för nära heddern och nästa steg så tar den monteringsflänsen på motorblocket. Har stollen ritat detta CNC-bearbetade underverk ens provat den på en motor???

De fräsiga ARP skruvarna till flexplattan gå inte att dra åt eftersom hylsan inte får plats!!!

Kul att leta på alla skruvar till ngt som revs för 12 år sedan... Toppa med lite lustighter som att det är 7 hål i blocket för växellådans "språngkåpa" med på lådan är det bara 6 hål... Tog en stund att inse...

Gängade nya hål i tvärbalken till AC torkfiltret eftersom jag använder grejor från en 85:a

Måste lösa frågan med krängningshämmare snart

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama

4 personer gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

MN (trådstartaren)

#64 » 12:16:40, 10-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Irritationen sprider sig... Coilsarna bak: Står i monteringsbeskrivningen att skruvarna till längsgående länkarmarna KAN behöva vändas. Inte bara KAN utan man MÅSTE göra detta oh eftersom skruvarna tar i bromskölden måste man lossa p-bromsklumpen och för att göra det måste drivaxelmuttern och lagerhubben släppas så man kan dra isär "knotan". Tror ni fjäderh-t går fritt? :-( Mera customgrejor att svarva...


Bild
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama

1 person gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

qqq

#65 » 12:33:46, 10-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

MN skrev:
JoBy skrev:
MN skrev:Testmonterar coilisarna bak. Suck. Bilen har mm skruv och hål med kastpassning. Coilisarna har tumdimensioner 1/2". Orig stötdämparna sitter med M12 i hål som är 13... Får fixa egna customskruvar med lite proffsigare distanser än en trave brickor :-(


Som vanligt alltså :)


Javisst! Bolt on! Tror du ministartern passade utan att ta i kanten på oljetråget? Har de verkligen landat på månen??? :skratta3:

M

Det är väl det bästa argumentet för de här sk månlandningskonspirationerna... :vissla:
få ihop någonting med feet, pounds & fahrenheit som fungerar...
apropå månlandningar, jag har för mig att det var en svensk (ättling?) som konstruerade startplattformarna åt Werner & Co.
qqq
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:14:07, 26-06-2013
Maskintyp: Ej angivet

Johan Bertilsson

#66 » 15:39:49, 10-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Roligt att se allt jobb du lägger ner!

Är du missnöjd med väghållningen eftersom du byter till coilisar? Jag har själv en -84:a med Z51-paketet, väghållningen tycker jag räcker länge, även på bana. Motorn kunde gärna haft lite mer mos, men det har du ett bra recept på... :)
Användarvisningsbild
Johan Bertilsson
Fler än 1 inlägg
 
Blev medlem: 18:57:07, 27-07-2016
Ort: Degeberga
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: Volvo BM 320

MN (trådstartaren)

#67 » 16:37:48, 10-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Johan: Vad kul - en -84 till :-) Fjädringen är säkert bra just på bana men i mina ögon helt oduglig på vanliga vägar då bilen helt enkelt studsar i sidled när det är ojämnt. Kan ladda betydligt hårdare med en Volvo 240 i samma kurvor. Sedan behövde jag nya stötdämpare + att jag moddat framaxelbalken där fjädern passerar så då tyckte jag att att coilisar var en bra idé...

Mer pulver i motorn är enkelt att fixa. Jag har lite prylar över från några steg som jag hoppade över med nya motorn.

MN
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

JoBy

#68 » 22:16:27, 10-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du stift med kortate isolator? Det gör rätt stor skillnad.

Torkfiltret? det är väl bara att plocka bort? :)
JoBy
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:25:07, 30-01-2011
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Toro Groundsmaster 217D konverterad till baklastare med bilmotor.

MN (trådstartaren)

#69 » 16:38:39, 12-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

jonas: Accels pluggar för $15 styck? Svinpriser! Nä AC skall tillbaka. Race only funkar inte för gubbar.

motorn snart klar för ilyft men plockar ur lådan igen för att lättare få i motorn i framaxelbalkens fästen. Lådan skall få en tempgivare i trågen inmonterad iaf. Kardanen vs en från en Volvo 260. Samma kors ser det ut att vara iaf... Servopump med remskiva skall dit (lackade om dem i 2K istf 1K som jag målade för 10 år sedan). Sedan snida till ett diskret brythjul istf smogpumpen.


Bild
Bild
Bild
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama

3 personer gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

MN (trådstartaren)

#70 » 06:53:41, 15-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lådan ur. Bra att haft Citroen en gång så tycker man att lådlyft ut en bakhjulsdriven bil är rena fredagsmyset.
Skrubbat av hållarbaljorna till kylarna och plockat i hop en sats med grejor i bra skick. Bara en del som behöver lagas så dags för polyestersniffning igen.
Lite skillnad på gammal och ny spolierdel, tyvärr är det väl det första delen som frugan kommer klippa om hon provkör :???:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama

1 person gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

MN (trådstartaren)

#71 » 09:48:52, 19-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Trots nya distanser till coilisarna bak går det inte fritt. Skulle skickat tillbaka junket omgående :-(

Möllan på plats i pannrummet.

"Frontmonterad mittmotor"

M
Bild
Bild
Bild
Bild
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama

3 personer gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

MN (trådstartaren)

#72 » 06:59:41, 22-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

En TH700 är inte så mycket större än en "Toyota" AW71 ur en Volvo 760.
Motorstödet lider av ngn postnatal existensiell kris efter att ha burit på motorn så länge...
Växellåda, kardan och C-beam på plats igen. Den sistnämnda som är jäkligast att få på plats. Gick åt lite förlängningar till skruvarna på svänghjulskåpan.
Förstärkt lite kring sprickan i kylarhållaren.


Bild
Bild
Bild
Bild
"En märkesentusiast kan överse med sitt märkes fel och brister - en märkesfanatiker förnekar dem"

MF35, MF203, MF 135/Trima 800, BM800, BM V70, BM 262C, Corvette C4, Puch Dakota + Alabama

3 personer gillar det här inlägget.
MN
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 07:53:32, 27-08-2007
Ort: Europa

JoBy

#73 » 10:54:22, 22-05-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

MN skrev: Växellåda, kardan och C-beam på plats igen. Den sistnämnda som är jäkligast att få på plats.


Det gör underverk att först lossa bultarna mellan bladfjäder och spindel, därefter batwing-bultarna på var sida. Då ramlar klumpen ner och hänger i stötdämparna. C-beam går lätt att få dit.
JoBy
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:25:07, 30-01-2011
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Toro Groundsmaster 217D konverterad till baklastare med bilmotor.


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster



BA Trading AB

Trucking

Älmeboda Maskinservice

trailerbeg

OilQuick

Alftaprodukter

TK Traktordelar

Hammars verkstad AB

D&E Bearings AB

http://www.RESERVdelar24.SE

Bildelar24.com

Vikabacken

Klaravik

Bobcat

glappfri.nu

Beck Maskin

Crazyride

ME

Ygsbostudios

Koneita

Kilremslagret

Wexal

Nordicc

Bra Verktyg

XLKLäder

SSL Certificates