Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterMaskinistenin rikosrekisteri

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Fiat doblo, Startar inte efter spridarpackning bytt

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bil-teman här

slonken88 (trådstartaren)

#1 » 09:24:00, 25-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Bytte spridarpackning på ett spridarpar på min Fiat Doblo från 2007. Monterade tillbaka allt men nu när jag försöker starta den så går den inte igång när jag vrider tändning en längre period.

Försökte lufta systemet själv igenom att vrida en mutter hyffsat lös för bränsletillförseln utav en spridare. vred sedan igång tändning och lät den försöka starta under en längre tid.

Drog sedan åt muttern till bränsle rail efter det.

Den vill ändå inte starta.

Har jag misslyckats med luftning av systemet eller är det något annat?

Någon som har några ideer?
slonken88
1 inlägg
 
Blev medlem: 09:20:53, 25-04-2019
Sverige
Maskintyp: Lastbil
Maskin: fiat doblo skåpbil



Stefan1972

#2 » 10:33:53, 25-04-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

du ska nog inte lufta genom att öppna ledningar iallafall.............titta på vad pumpen ger för tryck så inser du snabbt vad den strålen kan åstadkomma.
vrider du på tändningen några gånger så lågtryckssidan är full (om det är elpump) så tar den oftast inte många försök innan man fått igång den om högtryckssidan vid spridarna är tom. Startar den ändå inte trots eviga försök så kanske du missat nåt annat?
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

junk2011

#3 » 19:59:47, 20-06-2019
  • Överför markerat ord till lexikonet

Pröva med lite startgas, även om det inte rekomenderas kan man använda det sparsamt vid felsökning.
junk2011
Fler än 10 inlägg
 
Blev medlem: 12:17:36, 12-05-2019
Ort: Stockholms län
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Elektrolux Disk madgik


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se