Nu har jag hittat papperen. Det ser ut som om Renaults Fenix-styrdon skulle vara avsett för en vanlig 0-1 V -lambdasond, men tyvärr är något som troligen är en special-IC inblandat i ingångssteget så det är lite svårt att avgöra.
Det ser i alla fall ut på följande sätt schemamässigt: Lambdasignalen belastas med 2,2 Mohm till
jord, därefter 1 Mohm i serie och en avkopplingskondensator på 10 nF till jord, sedan går signalen in på
pinne 12 på special-kretsen (DIL-16 -kapsel, tillverkad av Motorola, märkt T102014443 , verkar ta hand om samtliga analogmätningar som t ex luft- och motortempgivare, MAP-givare, batterispänningsmätning).
Hela styrdonet hade Bendix-nummer S100812101 E, och två olika Renault-nummer, 7700 735 559 och 7700 740 149. Det stod också BVM på det, vilket förmodligen avser att det var avsett för manuell
växellåda. Typen satt i R5 GTE kat '86-89 , 1,7 l motor F3N.