Jobbade med en som arbetat på fabriken (Köping?) där dom byggde bakaxlarna och kanske växellå
dor, minns inte helt o fullt då det var väl 16-17 år sen vid det här laget.
Iaf, han hjälpte mig att byta från vanlig öppen till en dana lamelldiff på en 944. Jag rev bromsar,
nav och drivaxlar men sen stod man mest still när han smattra på, skifta, mätte upp flangspel, demontera, shimsa, montera, perfekt. Kanske inte raketforskning men hade tagit mig en vecka och han var väl klar på 1-1 1/2 timme utan stress. Händer som dasslock och roa sig som rallymek på fritiden ibland. Såndär som kan lyfta ett
topplock med en hand och drygar ut semesterkassan med att byta någon
kamrem och
vattenpump på husvagnskampingen
För huset till slutväxeln finns två ganska stora håligheter där ett verktyg ska placeras för att spänna isär såpass att diffen kommer ur och i, det var väl det mest specifika krånglet jag kan påminna mig. Att räkna ut shimsningen borde väl gå att läsa sig till om inte annat. Tyvärr novis om själva slungdiffens uppbyggnad.