Här har hänt en del sen sist. 940:in blev såld ett tag efter reg-besiktningen. Sen införskaffades en gammal 740 kombi som blev A-traktor och allmänt misshandlad. Den har nog pajjat på alla ställen en A-traktor kan pajja på... På bakaxeln har drivaxlar gått av två gånger. Den har slitit sig två gånger från sina fästen. Växellådan har gett upp. Ett
vevlager har gått och blev utbytt mot ett mindre begagnat. Pojken fick för sig att sätta turbo på den som spiken i kistan... Första turbon blev totalt felkopplad med oljan så den skar inom tio minuter. Nästa turbo blev inkopplad någorlunda rätt men var tokslut så det gick åt drygt 2 liter bensin och en halv liter
olja per mil, suck. Under denna A-traktor tid så införskaffade sig min son en SAAB 9000 som också blev en A-traktor. Fin, drog lite soppa (0,8) och gick bra, dessutom lät den inte som ett reaplan och luktade inte skunk. Men SAABen hade ingen häftighetsfaktor så den vägrade han åka i. Ja den blev såld till en mer lycklig ägare... Helt plötsligt en dag hade han sålt även Volvon, den toksluta och hade inget fordon alls att ta sig till skolan, kompisar mm så han hittade en Volvo 740 sedan som såg fin ut men där slutade det, den var (enligt mitt tycke) helt upp rostad under, precis överallt. Han lagade i två helger sen så på inrådan så sålde han den vidare. Nästa blivande A-traktor blev en Volvo 940 turbo med en B200 motor, en förkrympt B230. Den blev ombyggd och besiktiga i förra veckan, gick igenom vid första försöket... Den går bra och drar bara lie drygt en liter per mil och nästan allt fungerar, den ser dessutom inte ut som ett russin på utsidan som hans gamla A-traktor gjorde... Hoppas nu den kan se fin ut ett längre tag!