Det ser ut som K-Jetronic med lambdareglering (eller möjligen KE-Jetronic). Den stora mässingsklumpen med brun tvåpolig
kontakt är termotidkontakten som används till kallstartventilen. Den lilla tempgivaren med "
knopp" för att skjuta på kabelskon från sidan, är en typisk sådan som VAG brukar använda för motortempmätare. En lömsk sak är att en till utseendet likadan givare men med andra elektriska data har använts för oljetempmätare, om en sådan skulle råka vara kopplad till motortempmätaren så kommer den att visa fel. Man måste putsa ren givaren och kolla detaljnumret på den för att avgöra vilken typ det är. Ibland kan det också stå ett temperaturområde på givaren, om det går upp till 120 °C så är den avsedd som kylvattentempgivare, om det går upp till 150 °C så är det en oljetempgivare.
Om motorstyrsystemet är KE-Jetronic (känns igen på att det sitter en s k EHA med några kabelanslutningar på bränslemängdmätaren), så bör det systemet ha en egen motortempgivare, då med en 2-polig kontakt av samma slag som på t ex kallstartventilen och termotidkontakten.
Om det är K-Jetronic med lambdareglering (K-lambda), så bör det sitta en sk styrtrycksventil någonstans på motorblocket, jag tror den brukar sitta i höjd med aggregataxeln, på samma ställe där bränslepumpen skulle ha suttit på en förgasarmotor. Styrtrycksventilen är en fyrkantig aluminiumburk ca 5 x 5 x 10 cm, med en tvåpolig elanslutning och två bränsleröranslutningar med banjokopplingar, ev dessutom en vakuumslang (i VAG-världen tror jag dock att vakuumstyrningen bara förekommer på 5-cylindriga motorer samt turbomotorer). K-Jetronic har ingen elektrisk motortempgivare, möjligen kan det finnas en termokontakt i samband med lambdareglering.
Kolla motorkod mm, så får man se om det går att få fram ett
elschema. Det finns ju inte mycket information på kamremskåpan, så det blir till att läsa utrustningsskylten eller instansade bokstäver före motornumret.
På Audi 80 och VW Passat av den generationen, finns skyddsplåtar under motorn bara på diesel. Det är helt öppet nedåt i motorrummet på bensinarna.