Ja Rockauto handlar jag en del av också bl.a. Ibland kanske man beställer och delar med andra.
Funkar ju även att köpa av privatpersoner i us via Paypal.
![]() Problemet med certifikatet fixat Använd alltid https. |
Iznogoud skrev:Alltid använt Rockauto som facit vid annan näthandel.
Trodo har mycket att lära av Rockauto.
Anders.B skrev:bmrobban skrev:Det är lite lotteri med leveranstider när man beställer från utlandet..
Snabbast från autodoc var två dagar, långsammast två veckor.
Det skriver jag under på, tyskarna och jänkarna är oftast blixtsnabba på sin sida, men sedan har vi våra transportbolag som är som dom är och då kan ALLT hända eller INGET![]()
Tror dock att jag just nu upplever en form av världsrekord faktiskt, andra veckan i juni rostade mitt klippdäck till åkgräsklipparen ihop bortom räddning.
Då maskinen i övrigt är väldigt fräsch så ville jag inte ge upp på den, men den svenska marknaden för klippdäck av rätt sort är noll om man inte kan hitta en frisk begagnad vilket man inte kan i min del av landet i alla fall..har sökt dagligen i några månader.
I alla fall, den 14 juni lägger jag en beställning på ett fabriksnytt plåtchassi till klippdäcket från Italien, det enda stället som hade detaljen på lager och till ett pris jag kan ta.
Ordererkännandet kom samma dag, sedan blev det tyst, en månad senare den 19/7 frågade jag efter spårningsnummer och fick svaret att det är på väg vi skickar det i slutet på juli!
15/8 är jag på dom igen, svaret är att det är "really late" och att fabriken öppnar nästa vecka då kan dom fråga efter status.
11/9 höjer jag tonen något för nu börjar det bli löjligt på riktigt, får svaret att det är på gång vi kan leverera i slutet på denna vecka.
Och vad händer, i går kväll kom ett spårningsnummer och paketet är anmält till UPS 93 dygn efter min orderbekräftelse, är det inte fantastiskt så säg![]()
![]()
Det lilla positiva i kråksången är att jag under tiden klippt mina 3500m2 gräsmatta och kanske ytterligare 1000m2 runt lagård och annat med handjagaren vilket inneburit måånga timmar med tanke på turboeffekten pga regnet vi fått. För jag hinner inte varvet runt innan det närapå är dags igen...så kallad vardagsmotion
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster