bm1113 skrev:Kul ide
ps vore kul att se igemförelse med Big knickar med då de är vanligaste extraljusen man ser
Ja kör med 5 st Xenonkonverterade Big Knick på taket på vintervolvon, byggt ihop egna av lösa lamper ja köpte på nätet och Ballaster som blitt över från strålkastare på jobbet
Jämfört med 100watts halogen ja hade innan så är det brutal skillnad på alla punkter. Flera hundra meters skillnad i längd.
Dock måste man ju ställa in ljusen ordentligt, helst på en raksträcka vilket många verkar slarva lite si sådär med då man ser många bilar med extraljus som pekar lite hejkonpejkon åt alla möjliga håll.
Nackdelen med så starkt ljus är alla reflexskyltar längs vägarna, när de kommer en stor sådan så vill de till att va snabb på spaken annars blir man bländad av sina egna lamper.
Gjorde även en konvertering på sommarbilen, blev där ett 70watts färdigt kitt, ja ljuger inte om ja vill påstå att det lyser lika bra som 3st 100watts halogen Big Knicks som ja hade på en annan volvo förut. Blev verkligen som natt och dag mellan xenon och orginal.
Xenonkonvertering is the shitt om man ha ljus, byggde även iordning lamper på taket åt en polare med xenon, 8st Bosch Profi (den rektangulära modellen) varav 6 st med Xenon och 2 Halogen, sen som löken på laxen 2 arbetsljus från ABL åt sidorna som vi kallar så fint för SLADDLJUS, perfekt när man åker rattstoppet på tväre
/Pierre.
When Bell invented the phone he already had 3 missed calls from Chuck Norris.