Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Peugeot 307 1.6 HDI, kamremsbyte och lite annat smått & gott

22 inlägg • Sida 1 av 2
Diskutera bil-teman här

Trondos (trådstartaren)

#1 » 22:43:02, 22-04-2014
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dette er en ganske vanlig motor etterhvert, som sitter i diverse biler fra Peugeot, Citroen, Mazda, Volvo, Ford og Mini. Den fins i 90 og 110 hk utførande, nyere varianter har vel 115 hk.
Derfor kan det kanskje være interesse for bildene jeg tok. Jobben var ganske grei, men det er temmelig trangt.

Som dere ser, plassen i motorrommet er godt utnyttet:

Bild

Nedi her finnes kamremmen, motorfestet må bort. Jeg satte en donkraft (jekk) under motoren for å ta vekten av motoren.

Bild

Pus kom selvfølgelig på inspeksjon: :mrgreen:

Bild

Hjulet og innerskjermen i plast må bort for å komme til nedre remhjul og dynamoremmen:
Bild

Dynamoremmen er av "stretch-fit" typen. Jeg håper konstruktøren av disse remmene får nyte sin pensionstilværelse et sted med ubehagelig høy temperatur. :aaargh:

Bild

Tok dessverre bare ett bilde av dette, men som dere ser har Peugeot laget styrehull i alle tre remhjul, som skal passe overrett med hull som er borret i motorblokken. Strammehjulet er det til venstre, det er av eksentertypen, og skal strammes til to visere står overrett.

Bild


Jeg byttet begge strammehjul og vannpumpen når jeg først holdt på. Jeg fikk også konstatert at bitterstoffet som er tilsatt glykol virkelig er bittert!! :ohnej:
Remmen på bildet er den gamle. Den er gått i 7.5 år og 126 700 km. Anbefalt intervall er 5 år eller 120 000 km. Remmen så ikke veldig stygg ut, men gummien på tennene var slitt såpass at armeringen inni tittet fram, så det var nok på tide med en ny rem.
Remsettet ble innkjøpt på ebay, Contitech, halv pris av Mekonomen..... :idee3:
Strammehjulene i settet til Contitech var produsert av INA (tysk), det var de samme som sto der orginalt. Den orginale remmen var fra Dayco. Vil tro at Continental sine remmer har like god kvalitet som Dayco.

5 personer gillar det här inlägget.
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111



Trondos (trådstartaren)

#2 » 23:13:07, 06-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jeg gjenoppliver denne tråden, kanskje en moderator kunne ha endret tittelen til noe mer generelt. Min Peugeot har strulat en del i det siste, så her kommer til å bli noen oppdateringer. :mrgreen:

Av og til har jeg ant at det har vært en liten "forsinkelse" fra jeg vridde nøkkelen til start og til startmotoren begynte å rotere. Har ikke tenkt noe særlig over dette.

I påsken (er det noe med høytiden kanskje?) kvelte jeg motoren, var litt for snabb med clutchen. Vred nøkkelen til start...og det var tyst som i graven, køen av biler bak ble snabbt større. :svettas:
Fikk bilen inn på en lomme, og fant etterhvert ut at sikring F8 (starter operation, 20A) i motorrommet var gått. Fant en i reserve, og bilen gikk uten problem i 2 mnd, så gikk sikringen igjen. Begge gangene med varm motor. Denne gangen leste jeg i bruksanvisningen, og så at der sto det 25A. Kunne det være problemet? :klia:
Hadde kun en 30A sikring for hånden, så den ble satt inn. :djaevul:

Men litt googling avslørte fort at dette var et kjent problem: http://www.peugeotforums.com/forums/gen ... help-5348/
Link til løsning: http://www.peugeotforums.com/forums/1312426-post37.html
http://imgur.com/a/9bQJl

Aha, her vil man ikke bli stående bredvid riksvegen, så jeg bestilte meg en rekonditionerad startmotor.

Bytte startmotor er fort gjort, tre skruer og to ledninger, hur svårt kan det va? :djaevul: :djaevul: :djaevul: :aaargh: :myzsko:

Startmotoren finner man enklest fra undersidan:

Bild


Var det så lurt å kjøpe en starter rekonditionert av mørkrets fyrste, Lucas??? :ohnej:
Den varer sikkert lenge nok for meg, jeg kommer nok til å bytte bil om to-tre år.

Bild


Starteren er festet med tre skruer. To er skrudd inn fra motorsiden og gjenget inn i gearkassen. Disse er greie å få ut. Den tredje skruen er skrudd inn fra gearkassesiden og gjenget inn i starteren. Den er det verre å finne! :djaevul:
Den er inni her et sted:

Bild

Alt dette måtte ut:

Bild

Hadde visst en eksoslekkasje på EGR-kylaren også. Ikke rart det luktet litt eksos inne i bilen når varmeapparatet står på! :mrgreen:

Bild


Litt forskjellig design på den gamle og den nye starteren.

Bild
Bild

Fant igjen en unbrakonøkkel som jeg har et svakt minne av at jeg mistet og aldri fant igjen da jeg byttet registerrem. Den har lagt oppå gearkassen, under EGR-ventilen i tre år og 5000 mil. :dancing_geek:

Bild

Det største problemet for meg var å prøve å få montert en brakett for en kabelbunt som skal skrues fast i starteren. Det var en :djaevul: :djaevul: -lig jobb.
Som jeg leste på et engelsk Peugeotforum: "In hindsight, I swear it would have been easier to drop the entire subframe and engine to the ground to get proper access" :idee3: :lmao:

Men: Den nye starteren er piggere enn den gamle, den drar rundt motoren merkbart raskere (snabbere). :hurra:

5 personer gillar det här inlägget.
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

Janson1

#3 » 23:34:54, 06-06-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Detta blir nog en intressant tråd, jag har också en pegga 307 just nu och den krånglade friskt i början innan jag hittade alla felen... Så fortsätt gärna att skriva om dina reparationer.

2 personer gillar det här inlägget.
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

Trondos (trådstartaren)

#4 » 08:02:44, 04-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Dersom 307 (og C4) har automatisk klimaanlegg, med separat temperaturregulering på fører og passasjerside, er det et kjent problem at spjeldene som skal regulere temperaturen begynner å krangle. Den vanlige feilen er da at kugghjulet på akselen til spjeldet er ødelagt. Disse er laget i plast.
Vanligvis er symptomene at man får bare varm eller kald luft på ene siden.
Det finnes heldigvis et repkit for dette: http://www.ebay.com/itm/Genuine-Citroen ... 1781650429
Siden jeg har kjørt med svette føtter i nesten et år, fant jeg ut at det var på tide å gjøre noe med dette før vi skulle bruke bilen på en semestertur. :vissla:
Settet fra ebay var innkjøpt, og jeg begynte å demontere:

Her er førersiden, problemet var at en styretapp i plast som var støpt fast på varmeapparatet, var knekt. Tannhjulet på speldaxelen var helt fint.

Bild

For sikkerhets skyld demonterte jeg hanskerommet og sjekket at motorene på passasjersiden virket som de skulle:

Bild
Bild

Det ble en liten "redneck repair", fant en M5 skrue, som gikk an å skrue ned i senter på tannhjulet. Så boret jeg et 8 mm hull i huset der den orginale styretappen hadde vært. Vi får se hvor lenge dette varer.
Nå blåser varmeapparatet like ljummen luft på begge sider - tror nok det er lite gass på airconditionen også. :klia:

Bild

3 personer gillar det här inlägget.
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

Janson1

#5 » 11:47:21, 04-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Om du får mer problem med detta så finns det ett drevkit att köpa som jag tror passar rakt av...
Se min tråd " Gammal men ny bil för mig Peugeot 307" Det står om det nånstans...
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

Trondos (trådstartaren)

#6 » 12:40:55, 04-08-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, jeg har det drevkitet på hyllan. Se link til ebay. :mrgreen:
Jeg googlet, og kjøpte kitet, før jeg begynte skrue. :lmao:
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

Trondos (trådstartaren)

#7 » 10:24:58, 14-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

I helgen ble det lite pyssel, byttet EGR ventilen. I et par år har motoren gått ruskig på tomgang, akkurat som den måtte "ta seg på tak" innimellom, med et lite dropp i omdreiningene. Der har ikke vært noen feilkoder i motorstyringen, glødepluggene er byttet, så jeg har ikke helt visst hva jeg skulle feilsøke på. Motoren har ellers gått helt greit, så det har ikke vært på topp av prioriteringslisten.

Jeg har en piratkopi fra Kina av Peugeot Planet. :djaevul: Men sladden har jeg ikke sett på et par år. :vissla:
Glömska, ålderns rätt, påstådd demens i olika stadier, bortlagt...

Her om dagen fant jeg sladden, så da tok jeg og koblet meg til bilen, fortsatt ingen feilkoder, bortsett fra en hardware error på "cooling fan - ECU fault" jeg har hatt i noen år. Det har ikke gitt meg noen problemer, kjøleviften går på full speed hvis motoren blir for varm, (nesten aldri) men viften går ikke på lavere hastigheter. Dette hadde sikkert vært verre hvis jeg bodde lengre sør i Europa. :mrgreen:

Men så gikk jeg inn på fanen der jeg kan se live data mens motoren går. "EGR set value" på tomgang var 22%, mens "EGR actual value" varierte vilt mellom 45-0-100-60-error-82...etc. Bestilte ny EGR ventil fra Autodoc, monterte den nå i helgen. Der er en funksjon i Peugeot Planet for å kalilbrere sensorer etter at man har byttet, det var en sekvens med å slå tenningen av og på noen ganger.
Nå går motoren klockrent igjen. :dancing_geek:
Bilen har gått 18500 mil, så at jeg måtte bytte EGR ventil er vel ikke så rart. (Motoren er en 1.6 HDI)
Jeg har vært inne på tanken å kjøpe meg en "EGR blanking plate" på ebay og kutte ut hele EGR systemet, motoren mår sannsynligvis (sannolikt) bedre av å slippe å få sin egen eksos inn igjen i motoren.

Jeg demonterte den gamle EGR ventilen, selve ventilen beveget seg fint uten glapp eller karving, men oppe i elektronikkavdelingen sto det dårlig til. Regner med at den runde skiven øverst er et potentiometer, og at mengden med sot har en viss innvirkning på måleverdiene. :djaevul:


Bild

Elektronikkavdelingen, mye sot falt ut før jeg tok bildet, jeg snudde ventilen opp ned og ristet den litt.

Bild
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

Janson1

#8 » 21:43:57, 14-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag funderar på om det är skadligt eller ej att köra tillbaka avgaser? Bensinmotorer kan faktiskt dra mindre bensin om man kör tillbaka "lagom" mängd avgaser, hur förbrukningen påverkas med eller utan EGR på en diesel vet jag inte. Kanske någon annan vet?
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

torbjorn_forsman

#9 » 23:32:35, 14-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det finns två anledningar till att bensinmotorer (eller snarare ottomotorer) kan gå billigare med EGR än utan:
1) Om man spär ut luften med avgaser så att syrehalten minskar, så kan motorn gå med lägre undertryck i insugningsröret vid delgas och då blir pumpförlusterna mindre.
2) Med EGR brinner ju bränsleluftblandningen långsammare, om det är en högkomprimerad motor med knackreglering i tändsystemet och tändförställningskurvan lagd så att knackregleringen måste gripa in under normal drift, så kan den gå med tidigare tändning och därmed bättre verkningsgrad om EGR är igång.

Det är ganska välkänt att en del Volvomotorer från 80-talet med knackreglering och EGR (t ex B230 K och E) kan få kopiöst hög bränsleförbrukning om EGR-röret sotar igen.

På dieslar kan man nog också vinna att förbränningen går långsammare och att "dieselknacket" pga tändfördröjningen inte blir så allvarligt.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Trondos (trådstartaren)

#10 » 00:06:54, 15-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Etter det jeg har forstått så er den viktigste funksjonen til EGR på en diesel å få ned oksygeninnholdet (syre) i sylinderen, for da blir det dannet mindre NOx.
Jeg jobbet med medium speed dieselmotorer for skip for et par decennier siden, men kunnskapen min fra den gangen er nok utdatert. :mrgreen:

Sikkert bedre å lese wikipedia :lmao: https://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Since diesel engines are unthrottled, EGR does not lower throttling losses in the way that it does for SI engines. Exhaust gas—largely nitrogen, carbon dioxide, and water vapor—has a higher specific heat than air, so it still serves to lower peak combustion temperatures. However, adding EGR to a diesel reduces the specific heat ratio of the combustion gases in the power stroke. This reduces the amount of power that can be extracted by the piston. EGR also tends to reduce the amount of fuel burned in the power stroke. This is evident by the increase in particulate emissions that corresponds to an increase in EGR.


Min Peugeot har altså EGR, men ikke partikkelfilter, 2006 var visstnok siste året 307 kom uten partikkelfilter. Kanskje jeg burde ha kjøpt meg en sånn plate i stedet, 5£ i stedet for 1200 kr for en EGR ventil. Hvis wikipedia forteller sannheten, vil altså partikkelutslippet gå ned, men NOx opp hvis jeg blinder av EGR ventilen. :djaevul:

https://www.ebay.co.uk/itm/EGR-blanking ... 1026206109
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

torbjorn_forsman

#11 » 08:16:20, 15-05-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

EGR började användas på personbilsdieslar för att få ner NOx redan i slutet av 80-talet. XUD9-motorn, som på den tiden användes i bl a Citroën BX och Peugeot 405, fick EGR från 1988. Sedermera förfinade man motorn beträffande insprutningspump, virvelkammare mm och döpte om den till XUD9A någon gång kring 1993, då kunde EGR-ventilen tas bort och den klarade avgaskraven ändå. EGR kom inte tillbaks på Citroën/Peugeot-dieslar förrän någon gång på den här sidan millennieskiftet.

1 person gillar det här inlägget.
torbjorn_forsman
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:35:35, 02-11-2016
Ort: Västernorrland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Take Job TB016
Deutz F3L514

Trondos (trådstartaren)

#12 » 09:09:57, 05-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

I sommar begynte hele bilen å vibrere når jeg begynte å slippe ut kopplingen, spesielt om jeg hadde slepet bakom bilen eller sto i motbakke. Utløserlageret har laget lyder i flere år, så jeg fant ut at nå var det dags for kopplingsbyte. Det var en del jobb. :mrgreen:

Første utmaning: Mutteren på drivakslingen har nøkkelvidde 35 mm. Jeg har 34 og 36 mm pipe, men 35 finnes heller ikke på Biltema.
Nåvel, litt varme fra gasolbrenneren og litt knacking med en muttertrekker og en (host host) 36 mm pipe, så kom mutteren løs. :vissla:

Bild
Bild


Bild
Bild

Her har vi girkassen ja, dette skal vel gå greit.....?

Bild

Neste problem: Den skitne skruen midt på bildet skal ut, det er en av skruene som holder motor og girkasse sammen. En av pinneskruene som holder katalysatoren er i veien. Jaja, man får vel ta loss katalysatoren da.... :klia:

Bild
Bild
Bild

Girkassen kom jo ut etter hvert. Kopplingen var ikke tokslut akkurat, så jeg begynte å lure på om her var noe annat skumt som fikk bilen til å riste, dårlige motorfester kanskje? :klia:

Bild
Bild
Bild

Når man endå var inne her og rotet, var det nok dags å bytte tetningen bak svinghjulet. Ikke voldsomt stor lekkasje, men alt var klibbigt bak svinghjulet.

Bild
Bild
Bild

Nye kopplingen skrudd på plass. Jeg hadde ikke noen sentreringsdon, men jeg hadde en 3/8 forlenger og litt tape. :mrgreen:

Bild
Bild
Bild

Det er ikke så lett å se på det siste bildet, men tre av "fingrene" på trykkplaten er litt lavere enn de andre. Jeg reagerte litt på dette. Skal det være så? :klia:
Jeg skrudde løs trykkplaten og roterte den 60 grader, skrudde den fast igjen, men det var likedan. Om det har vært noe knas med trykkplaten, eller om jeg var for ivrig og skrudde den skjev, det vet jeg ikke. Noe feil ble det i alle fall, for når jeg hadde fått bilen sammen igjen var kopplingen helt umulig. Den tar nå langt inne, i motsetning til før da den tok helt ute, men den vibrerar som tusan når jeg slipper den ut. Det blir litt bedre når jeg lar motoren gå på ca 1500 rpm før jeg slipper ut kopplingen. Det store motorfestet på høyre siden av motoren er nytt, så da begynte jeg å spekulere på om det bak motoren kan være knas, det tar jo opp momentet, mens de to andre gummikuddene på motor og girkasse tar vekten. Jeg gjorde et forsøk med å steloperere, 2 stk M36 underlagsskiver passet perfekt til formålet. :mrgreen:
Forsøket var sånn sett vellykket, vibrasjonene var der fortfarande, så da må kopplingen ut igjen. :ohnej:

Nå kan man angre på at jeg ikke sjekket trykkplaten bedre da jeg så at fingrene ikke var helt jevne. Clutchen var av fabrikatet "SRLine", tydeligvis et polsk foretak. Det er over et år siden jeg kjøpte den, på ebay, så noen garanti er det nok ikke snakk om. Og dessuten er det mulig det er min feil, men jeg skrudde bare et halv tørn på hver skrue da jeg skulle stramme trykkplaten.
Gjort er gjort, clutchen skal ut igjen. Fortsettelse følger. :lmao:

Bild
Bild
Bild
Bild

2 personer gillar det här inlägget.
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

Trondos (trådstartaren)

#13 » 10:00:59, 05-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Siden jeg må bytte clutch igjen, har jeg kjøpt meg en Peugeot til. Begge bilene kan vel ikke gå i stykker samtidig? :lmao:

2006 Peugeot Expert 2.0 HDi - slit och sleng bilen min
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111

Janson1

#14 » 16:14:05, 05-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är svårt att se på bilden men om jag förstår dig rätt så bör alla kopplingsfingrar ha samma höjd, annars så kopplar tryckplattan ur snett och då hugger den. Har du bytt även urtrampningslagret? Det är det som har varit boven i dramat på bägge mina fransoser nu i år, bägge gick ca 27000 mil (270000 km) vid resp. haveri... Om man tittar på din gamla koppling så ser ut som fingrarna är lite ojämnt slitna, det beror nog på att urtrampningsragret och/eller röret som lagret går mot är på väg att brytas av. Skit att behöva göra om operationen...
Janson1
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 12:50:52, 21-03-2010
Ort: Mark Västra Götaland
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Bobcat X125 (2.5 ton)
Case CK-15 (Kubota kx41)
+ div. flygplan, helikoptrar
Senaste renoveringsobjekten:
Piper PA-24 Comanche från -64 (flyger nu)
Ferguson Grålle/VW diesel 1952/2002 (rullar nu)
10 Kw solcellsanläggning som surrar och går.
Försöka få till ett Ö-drift elsystem utifall att...

Trondos (trådstartaren)

#15 » 23:18:41, 05-09-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja, det virker som at problemet er at trykkplaten kommer snett og hugger. Jeg byttet hele settet, lamell, trykkplate og urtrampingslager. I tillegg byttet jeg røret som lageret glir på, inklusive tetningen. :)
Lageret har laget litt lyd det siste året, men ikke så ille at det var helt slutt.
Trondos
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:43:12, 24-08-2013
Ort: Ålesund
Norge
Maskintyp: Traktor
Maskin: International 434
Ford 550
Ford 3600
McCormick D-432
David Brown 880 Implematic
Allgaier A111


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 10 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se