userpix/8356_1LBNHA9X6TEKO1394806146.jpg userpix/8356_3EFKQPGKF6D81394831198.jpgHämtade från sid 3 i strängen.
Finns -så- många möjligheter till felkällor/orsaker, att man behöver verkligen höra motorn.
Jag har haft motsvarande problem med mina mopeder och känner lätt igen vad -de- hade för fel som orsakade de olika ljuden.
Vi skall inte spekulera i orsaker - det kommer enbart att röra till det för TS.
Kortfattat har vi dock med allt från gnista,
styrning av gnista, tändpunkt, till bestyckning, flottörnivåer, till smutspartiklar, gegga/klet, till tjyvluft före, i och efter förgasaren; osv etc mm
Det är fullständigt omöjligt och orimligt att ge en vettig synpunkt i detta läge.
Vi luras som läsare av orden TS väljer.
De kan vara precis exakt de korrekta, men följer man tråden så är de snarare en beskrivning av ett fenomen och inte orsaken till fenomenet, och detta gör det oerhört svårt att svara.
TS har gjort ett bra jobb, som han beskriver det, på att få igång mopeden - men vi var inte där, så vi vet inte om han missade något eller hoppade över något, struntade i nått, osv.
Har sett så många under 20-25 år som fått så goa tips o råd - o vi alla som svarat har varit ute o cyklat i det blå (milt sagt).
En god tumregel med förknasare är dock att de är djävliga om man inte är överdrivet löjligt petnoga vid rengöring/renovering. Bing CV är bland de värsta ... att jobba med - ge mig en mikuni, keihan o hellst en dell'orto för de är snälla och dummar sig i stort sett inte. Men(!) är man snäll, löjligt noggrann, och petig, ja då får man en belöning av bingarna som får en att glida in i sjunde himlen
Låt oss vänta på ett ljudklipp, eller en fotoserie med minutiös beskrivning av allt som gjorts för att få igång vrålåket
DÅ är det mycket lättare att ringa in var problemet troligtvis uppstår - sedan är det i alla fall ett stort detektivarbete kvar för att slutligen identifiera och kunna åtgärda det som inte fungerar som det skall.