Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Chevrolet projekt

79 inlägg • Sida 6 av 6
Diskutera bil-teman här

Stefan1972

#76 » 10:52:35, 11-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

släpp spärren och dra tillbaks höljet helt. Gasa sedan fullt och låt höljet justera ut det som blir. Ibland går det trögt så man får hjälpa till lite på höljet men inget mer.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet



Martin.Eriksson (trådstartaren)

#77 » 16:05:26, 11-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har läst och tittat massa filmer på tuben hur man justerar den så tror ja har kläm på det.. men när ja trycker in knappen och gasar fullt så åker höljet ut ganska långt och har man den så då blir ja utan kickdown.. Så har justerat tillbaka den lite och nu växlar den helt okej och ja har kickdown...
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6

JoBy

#78 » 16:14:14, 11-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

Du ska göra tvärt om. Tryck in knappen och justera så att wiren blir för kort. Sedan gasar du fullt utan att ha knappen intryckt. Då kuggar den ut till rätt längd.
JoBy
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 01:25:07, 30-01-2011
Ort: Timrå
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Toro Groundsmaster 217D konverterad till baklastare med bilmotor.

Stefan1972

#79 » 13:37:11, 13-12-2015
  • Överför markerat ord till lexikonet

JoBy skrev:Du ska göra tvärt om. Tryck in knappen och justera så att wiren blir för kort. Sedan gasar du fullt utan att ha knappen intryckt. Då kuggar den ut till rätt längd.


och det var där jag menade att man ibland får hjälpa till sista snäppet. En del wirar går tungt i justeringen och man ser att fästet och det flexar heller än att den snäpper över det sista och då kan man ju hjälpa till lite försiktigt ett snäpp så belastningen på allting släpper.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se