Hei. Jeg forsøkte å kople ut airbagen på passasjersiden. (Koples ut med nøkkelen). Det ble ingen endring, lampen for airbag blinker fortsatt. Så jeg må undersøke kontaktene under stolene, håper feilen kan være der.
Byttet fjær og fjærbenslager framme i går, så nå ble bilen 5 cm høyere enn tidligere. Det ble en betydelig bedre fjæring enn tidligere, og det var ikke merkelig når jeg så den gamle knekte fjæren. Fjærbenslagret var derimot ok, men det kjentes likevel bra å bytte det når det likevel var demontert.
Jeg har også skiftet olje i girkassen (växellådan) i går. Ganske dyr olje til den, men jeg ser på det som en god investering. Det gikk dessuten bare 2 liter. En 75W/80 olje. Jeg har ikke finlest serviceskjemaet for denne bilen, men jeg tror kanskje at servicen bare omfatter kontoll av oljenivået. I så fall kan oljen ha vært i bilen i 15 år og 10100 mil. Det er lenge synes jeg
Men, det er alltid et men. Når jeg var under bilen i går, så jeg at en mansjett (damask) til en drivaksel var sprukket. Så nå må jeg bestille en ny og bytte den så fort som mulig for at ikke drivleddet skal bli ødelagt.
Jeg oppdaget i vhb at bilen kan ha to ulike typer drivaksler, så det må man passe på ved bestilling av deler. Jeg skal ta noen mål av drivakselen i morgen. Tror jeg blir å bestille mansjett hos Citroenforhandleren. Orker ikke bestille den delen på nettet, i fall det skulle bli feil del. Jeg tenker det er større sjanse for å få rett del hos min lokale forhandler. Det er også lettere å bytte inn en feillevert del når man kjøper den lokalt.
Mvh Øyvind