Mats i Myrhult skrev:Till Cadillac SRX 2005 köpte jag för något år sedan den sista P-satsen fanns i Europa och därmed i hela världen, eftersom oken är europaspecifika. Sedan sålde jag bilen. Enligt svensk importör skulle det inte finnas mer till en utgången modell.
Ojdå.
Hur ska detta gå, om/när jag behöver nåt til Chevy`n som jag köpte ny i 1997 och tänker ha minst 20 år til.
Har vel egentlig aldrig köpt nåt til den senaste 8 åren, men den fick nya bromskivor og klossar då den var ca 3 år gammal.(på garanti)
Dessutan fick den bytt en masse prylar dom förste 10åren (på garanti), som ny dieselpump, motorstyrning(ECU) och gudane vet va alt var.
Fanns en del prylar som inte håll måttet på denna dieselsuggan. (6,5td)
Men har faktisk inte haft en enda rep, på denna bilen som jag fått betala själv, even om den er fiksad på verkstad för summa som er säkert samma som va hela bilen kostade ny.
Så inget fel med garantiet hos Chevy. handlaren.
Det enda jag byter numera er motorolja och filter ca vart 2 år, och det er inget problem att hitta filter åtminstone.
Besiktad fram tils sommaren 2018.
Det enda rostet som finns er på crommet på stötfangarna, annars er den stort sett rustfri.
Tycker fortfarande det er skönt att sett sig bak rattet i Chevan, så satser på 20år til.
Skulle det i motsatt fall bli dyra kostnader framöver så kommer jag nog forsöka sälja den eller bara skrota den direkt, den har ju redan gjordt sitt jobb.