torbjorn_forsman skrev:...Det bör ha varit någon gång 1991-94 som man gick över till en enda bränslepump.
torbjorn_forsman skrev:Är inte den här 940'n så ny att den bara har en enda bränslepump i tanken? Systemet med förpump i tanken och huvudpump utanför använde ju Volvo på 80-talet och åtminstone fram mot 1990. Det bör ha varit någon gång 1991-94 som man gick över till en enda bränslepump.
Peter Persson skrev:Mätte upp de gamla kablarna och fick mycket märkliga resultat.
Den kortaste 300kohm
Näst kortast 4kohm
De två längre avbrott (Jo jag rörde runt dem ordentligt)
Hmmm, visst att jag nog tog ihjäl det sista när jag drog bort dem men endå, jag köper nog inga tänddelar på Biltema.
Skickat från min S40 via Tapatalk
LeifAndersson skrev:När jag ändå höll på och tydligen hade flyt så rev jag låset till backluckan som inte gått att öppna utifrån, trodde det var centrallåset som var boven men när jag lossade stagen som manövrerar låset så funkade alla de funktionerna så något var tydligen fel i själva låset. Plockade ur låset ur luckan och allt såg normalt ut och inget hade rostat fast, när jag vände och vred på låset så föll det plötsligt ut en M6 flänsmutter som inte hörde hemma i låset och se sedan funkade det som det skulle! Har för mig att något till bakrutetorkaren sitter med en sådan mutter, så vid något tidigare skruvande i luckan har någon förlorat en mutter som till sist hamnade i låset och ställde till det!
Peter Persson skrev:Själva bytet var ett söl, gick nog minst 15 liter innan den var röd och fin.
:
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster