Det finns en automat låda som heter zf4hp22 som sitter monterad i ett antal olika bilar från 80 och början av 90 talet bla. Volvo ,BMW ,Jaguar och Range Rover.
Mitt läge är att jag har motor och automat låda från en Range Rover från slutet av 80talet drivlinan ska i en bakhjulsdriven bil
Problemet är att utgående axeln och bakre gaveln på lådan är anpassad till fördelnings lådan på Rovern.
På min låda är kåpan över konvertern skruvad i lådan . Är det så på alla?
Det verkar som om det finns konverters av olika diameter den jag har på lådan till Rovern är den största.
Det jag undrar är det samma innehåll i lådorna från tex.en volvo 940 och Range Rover .
Eller innehåller lådorna olika prylar beroende på motoreffekt?
Kan jag plocka en låda från en Volvo byta kåpan över konvertern och få det att hålla ?
Eller går det att byta bakre gaveln och få det att passa?
Hoppas att någon sitter på kunskaper eller vet var det finns kunnande .
Göran i Björnarbo