Göran Ekman skrev:Det vi är less på är original lådan från 63 en tvåstegare Buick dual path satt på Buick Special/Skylark
61-63 . Poängen med ZF4hp22 är att den fysisk passar rakt av på alu 8 i bilen , den är en och en halv dm längre än original blir till att modda kardantunneln och kardanaxeln .
Och jag är medveten om att det finns stryktåligare lådor än den här , Buick special cab från 63 är en glidar bil , vridstyv som en överkokt makaron.
Göran i Björnarbo
Göran Ekman skrev:Ett litet bekymmer. Vad gör jag för fel när jag läser sidorna . Kommer texten upp först sedan försvinner den ,sidan blir svart ,händer ofta när jag laddar hem sidor till min padda . Öppnar jag sidan flera gånger , vips så funkar det. Misstänker att det är något person relaterat.
Göran i Björnarbo
torbjorn_forsman skrev:Är det en iPad eller en android-padda? Åtminstone till iPad finns det en alternativ pdf-läsare som heter Good Reader, det kan ju vara idé att prova med den istället om Adobes läsare krånglar.
Göran Ekman skrev:Njae. Nästan det är en 3,9 motor från en Range Rover sent 80tal med insprutning .
Som jag har förstått det köpte Rover 215 motorn av GM . Rover använde den motorn till 2004 med lite uppdateringar bla annat mera cylindervolym.
Det vi kan konstatera att de utvändiga skillnaderna mellan Buick 215 -63 och Rover 3,9 -88 var att oljefiltret var flyttat, insprutning istället för förgasare, vatten pumpen var olika fläkten satt högre på Rovern, samt att det behövdes ett hål i vevaxeln för att Buickens växellåda skulle passa mot Roverns vevaxel.
Göran i Björnarbo
Användare som besöker denna kategori: dea och 1 gäst