ac tc skrev:Känns som ett hopplöst projekt om man är van jänkelå
dor och den uppsjö av delar och kunskap som finns till dessa..prisbilden är ju oxo rätt schysst för jänke prylar.
- skulle skaffa
adapter och hänga in en th200.
men vad är det för fel på orginallådan?
Original är det en Buick Dual Path en två stegs turbin drive . Bilen är seg som ett gummiband , varvar väldigt mycket vid landsvägs körning , har inte lyckats få en sådan låda
olje tät , olje tråget sitter med en centrum
skruv med en gummipackning på kanten har inte lyckats få tag på den packningen i en fungerande kvalité.Få tag på en adapter går nog men till vilket pris vet jag inte . Dom här bilarna är inte nå vanliga i USA heller , där verkar det som om dom körs original eller med någon annan motor med tillhörande låda . Riktigt vad som är problem med ZF lådan vet jag inte . Har inte skruvad med jänke lådor för utom originalet till dom här bilarna.
Kan säga som så att vi är lite less på original lådorna.
Kan vara som så att den lilla luftkylda lådan inte var världens bästa låda. Den fanns i tre årsmodeller sedan inget mer.
Värsting alternativet på dom här bilarna var mera komp en fyrportare ca 185-190 sae hästar. Och en
four on the floor. Men då ska det nog vara tak på bilen.
Göran i Björnarbo