hej har dragit på mej en Jeep 2,5 L TD årmodell 96 om det är skillnad på dem
Ser att jag hat lite diesel läkarge på pumpen, den sitter ju inte så skruv vänligt till,
men jag har lockalicerat det att det kommer från ett lock som sitter emellan spridar rören på gaveln,,
Det ser jätte enkelt ut, skruva bort en 12 mm mutter, så lossnar locket förhoppningsvis och byt en o ring typ.
Men det känns som det är lite för enkelt. har ingen aning om vad som sitter bakom det locket,
jag har jagat sprängskisser som en tok men inte hittat några.
Ja säkrast vore nog att försöka skruva loss hela pumpen och sedan öppna under kontrollerade förhållanden, men det är som sagt inte gott om utrymme för varken de ena eller andra,
Motorn går fint i övrigt så det är inget som stör gången på den, Ja vad jag vet. kanske den blir piggare om det är tätt där, men inget som suger luft och start eller stopp problem.
Men antagligen har bilprovningen något att säga om man kommer in och det droppar diesel, samt det blir ingen ekonomi och miljövänligt i och med med detta ständiga droppandet.
Någon som har skruvat på dessa och vet om det ploppar ur fjädrar å kulor eller annat trevligt om jag lossar på locket och ser om det bara är en o ring. gör det det så måste jag nog riva ur hela pumpen, annars så kanske jag törs ge mej på att lossa det på plats och hoppas på att det går att få tätt igen.
Tacksam för svar MVH H.hansen