Bosen skrev:Anledningen att jag kortade den är mest för att kravet på kort hytt skall vara enkelt. Dom är ganska hårda på just den regeln här omkring om man ska regbesiktiga. Men självklart blir svängradien bättre också. Ska bli intressant och höra när du får reg-besiktigat med den lösningen med varvtalsregulatorn.
qqq skrev:Det är också en sådan där "hålla på och jävlas lagstiftning" med de som reggar in ett fordon som gör ynka 30 blåst.
En papplåda i form av en mopedbil får köra runt i omkring 45 blåst, medan ett ombyggt riktigt fordon får alla möjliga j*vla regler som de måste uppfylla, för att sedan kunna tröska runt i 30 knutar. F-n folk cyklar fortare än det, och hur många (skydds-) regler måste de uppfylla...
QV_ skrev:qqq skrev:Det är också en sådan där "hålla på och jävlas lagstiftning" med de som reggar in ett fordon som gör ynka 30 blåst.
En papplåda i form av en mopedbil får köra runt i omkring 45 blåst, medan ett ombyggt riktigt fordon får alla möjliga j*vla regler som de måste uppfylla, för att sedan kunna tröska runt i 30 knutar. F-n folk cyklar fortare än det, och hur många (skydds-) regler måste de uppfylla...
Men en EPA (eller A-traktor) som skall gå i jordbruket skall ju vara en billig traktor och de har inte plats för passagerare, för det är ju ingen taxi som åker runt på åkern.
Att de sedan inte får gå i 45 kommer säkert av att det fick inte traktorerna göra då heller. Det är väl först på senare år som traktorer får gå "fort".
Att sedan folk inte använder EPA i jordbruket längre är ju faktiskt inte lagstiftarens fel.
G-son skrev:Max två växlar, max utväxlingsförhållande 10:1, fri toppfart men får inte köras över 30. Med en motor från 1930-talet blev det nog hyfsat rätt toppfart med dom reglerna, med 70-talets "högvarviga" motorer gick det köra alldeles för fort och därmed avlivades epan och A-traktorn tog över med betydligt striktare regler.
qqq skrev:Det är också en sådan där "hålla på och jävlas lagstiftning" med de som reggar in ett fordon som gör ynka 30 blåst.
En papplåda i form av en mopedbil får köra runt i omkring 45 blåst, medan ett ombyggt riktigt fordon får alla möjliga j*vla regler som de måste uppfylla, för att sedan kunna tröska runt i 30 knutar. F-n folk cyklar fortare än det, och hur många (skydds-) regler måste de uppfylla...
Användare som besöker denna kategori: Mikkel och 10 gäster