Jadu Tronde… Jag började ju felsökningen med att finna nåt som kunde ha göra med fartguppet men eftersom tändspolen inte ger någon gnista så måste den bytas hur som helst. Elpumpen går, det finns bränsletryck verifierat. Jag hann kolla att vevaxelgivaren lämnade ut pulser och det gjorde den. jag tror den lämnade ett fyrtital (ca 40 st) mellan luckorna? Spridarna blir strömsatta men jag har ej kollat om dom pulsas, det får bli en senare grej när tändspolen är bytt. (om det nu inte räcker) Jag testade tändspolen genom att koppla in den med plus och minus enligt schemat och sen duttade jag med pluskabeln och ett 100 ohms
motstånd i serie på transistorns ingång (bas). Tändspolen drar 8-10 Amp nr den laddas och drar 0 när man släpper basen, det hörs ett tick men ingen högspänning kommer ut. Den mäter 15 kohm från sekundären till
jord och något få ohm i primären. Vad jag kan se på schemat så skall hela tändspolen vara oändlig mot jord så det är ett överslag som faktiskt hörs. Jag kan däremot inte se någon svullnad på spolen.