Hej,
Vet inte om det platsar på maskinisten, men är ju ett motor problem och sitter i en bil som ofta används av maskinister
Annars får mod. ta bort eller skicka till rätt avdelning!
Min gamla caddy som nu körs av lillebror har bekymmer med besiktningen. När de testar K-värde ligger det på 1.27-1.36 och gränsen är 0.6 enl. pappret.
Den är på verkstad (ej märkes) och ett antal saker är testade och försöker räkna upp dem här, möjligt att jag missar något men adderar det om det kommer upp ibland svaren.
Motorn är enl uppgift "urkörd" - ingen effekt
Superrensmedel är adderat för att städa ur partikelfilter - ingen effekt
EGR ventil uppmätt - ok
EGR pluggad - ingen effekt
Bilen har varit trimmad med BSR (nu återställd) - ingen effekt
Lambdagivaren är uppmätt OK - ingen effekt
olja och luftfilter är bytt - ingen effekt
En tanke är nu turborelaterad, kan den släppa igenom så mycket olja att den påverkar värdet? Borde det inte märkas på oljeförbrukningen. Inte onormalt vad jag vet.
Andra tanken är insprutning/spridare men vad kan man leta efter här?
Någon som har ytterligare tips? Allt mottages tacksamt!
Tack på förhand!
Magnus
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk