Men såvitt jag förstått ska det vara identisk vevaxel i sen 8-bultad B20 och tidig B21. En hylsa träs på vevaxeln för att kompensera skillnaden.
Göran Ekman skrev:....
Blir det lägre komp med b20 topp på b18?
Till b20 finns det en insprutningstopp från b20E ,hur skiljer sig den från standard toppen .
Göran i Björnarbo
Ivar Risslén skrev:B 20E och F toppar hade hål för insprutarna. Det var för att det skulle spruta direkt in i förbränningsrummet.
Motorer för californien var nog avsedda för blyfritt. Den var nog då en B20F.
runewilliam_merc skrev:Mitsubishi GDI var de første jeg hørte om da jeg gikk på skolen. Var ganske imponert over at de kunne oppnå lambda 1 akkurat rundt tennpluggen, selv om det var et betydelig luftoverskudd ellers i forbrenningsrommet/sylinderen ved tomgang og dellast kjøring. På full gass var det ingen forskjell på GDI og tradisjonell OTTO motor.
Användare som besöker denna kategori: björken och 9 gäster