Lite suddig video å det är visst en TD, står det, men pumpen ser likvärdig ut, med kallstartsspjället som var den andra vajer, den mindre. Den drog jag i men flexade inte. Står att det är en
solenoid som stängs när tändningen dras av. Blåste ute idag så kunde inte höra när jag stod med öppen dörr. Nu blser det mkt mera å regnar mkt
Står inget om luftning i min engelska, påstod de, verkstadshandbok. Står heller inget om en matar pump, alltså en pump som pumpar upp bränslet till insprutningspumpen. Någon som vet något om det? Tanken sitter så till att jag måste lossa å sänka den för å se, nog öppna den för å se om det ligger en pump i tanken, som jag vet t.ex Saab har i sina bilar.
Så, hur luftar jag fram till filtret? Pumpar å pumpar till det kommer
bränsle ur filtret? Sedan pumpar max för å lufta spridarna, eller först pumpen??? (På min Hymas å instruktionerna står det att man skall lufta vid högtryckspumpen, hänt när jag stått snett å grävt,fått
luft i systemet. Så räckt då å lufta pumpen för den skall starta. Men vet på en annan dieselbil jag har, LT35, biltransport, att jag måste lufta vid spridarna oxå för den skall vara helt luftad).
Står i felsökningsschemat att luftläckage på bränslesidan är vanligaste orsaken till svajande tomgång. Så löser kanske allt nu
Har bytt slangen mellan filter å
insprutningspump, beställt nytt filter till 07.00 imorgon via en AD-bildelar, grymt med sådan snabb leverans, beställde först vid 13 tiden tror jag idag. Imponerar,tänk om posten kunde lära sig av dem, he he).
Ut i regnet nu å pumpa, får lossa tanken oxå om jag inte lyckas pumpa med nya slangar, klippt av ändarna på befintliga slangar, de brukar ju spricka där å då läcka. Skall se om jag kan få handpumpen å fyllas med å suga från en dieseldunk, så upp till macken först blir det
Trevlig kväll!