Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Torkarmotor professional parts från Skruvat

6 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bil-teman här

Fuskmek (trådstartaren)

#1 » 18:24:01, 27-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Köpte en torkarmotor till bakluckan på en 855 -96 från Skruvat. Monterade den efter att ha lossat och smörjt upp länksystemet. Provkörde den några gånger för att få torkarbladet att stanna på rätt ställe. Sedan gick den inte att starta mera. Mätte med multimetern om det var något motstånd vilket saknades totalt dvs ingen kontakt mellan någon av + ledningarna och jord.Har försökt att reklamera denna hos Skruvat men de påstår att jag har modifierat den och att jag inte skulle ha monterat den då jag upptäckte en liten skada på pappasken som den låg i men ingen synlig skada på själva motorn. (vet inte varför jag skriver detta men jag blir väl så för...d på deras reklamations hantering.) Nu till själva frågan, är det vanligt med problem med reservdelar speciellt el delar från professional parts ? Tycker mig minnas något om detta.
Fuskmek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:39, 21-02-2011
Ort: Fryksdalen
Maskintyp: Traktor



Stefan1972

#2 » 19:36:39, 27-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Jag har sålt delar från Proparts i snart tio år och även monterat på bilar jag lagat och felfrekvensen är väldigt liten. Knappast mer än hos nån annan.

Att skruvat sköter sina reklamationer på det här viset är inget nytt. Det får man nog acceptera hos en näthandlare som enbart har fokus på att tjäna pengar och inte att ha nöjda kunder.

1 person gillar det här inlägget.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

Fuskmek (trådstartaren)

#3 » 20:15:16, 27-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Visst kan jag acceptera att man kan råka få en del som är trasig vid leverans men absolut inte att man blir blåst på reklamationen av det säljande företaget. Nu handlar ju jag som privatperson så det är ju småsaker i deras sammanhang .
Fuskmek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:39, 21-02-2011
Ort: Fryksdalen
Maskintyp: Traktor

Stefan1972

#4 » 08:27:30, 28-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja du är inte ensam. Så här behandlar de flesta näthandlare sina kunder och särskilt de som säljer bildelar. Fokus är att sälja och tjäna pengar, ska du reklamera ska du nästan åka dit själv och trycka upp den felaktiga delen i nyllet på högsta chefen. Utgångsläget är alltid att man är korkad som kund och de är experter. Sen att jag har lagat bilar i trettio år och deras ände har en 20 åring som aldrig sett en bil har ingen betydelse. De vet bäst.

1 person gillar det här inlägget.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet

Fuskmek (trådstartaren)

#5 » 17:29:56, 28-07-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Ja man är väl dum som handlar via nätet,försöker dock handla hos den lokala reservdelsbutiken så ofta det går då de har en suverän service nivå! Men i bland tar snålheten överhanden, då priset skiljer flera tusen på "samma" del. Har även handlat på Tyska sidor och även där blivit blåst på garantier. Så sammanfattningen blir väl att man får vara beredd på att förlora insatsen om det blir något fel på grejerna. Kommer dock att gå vidare med detta hos ARN och se om det hjälper.

2 personer gillar det här inlägget.
Fuskmek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:39, 21-02-2011
Ort: Fryksdalen
Maskintyp: Traktor

Fuskmek (trådstartaren)

#6 » 18:22:31, 01-09-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Lite uppdatering i ärendet.
Det hjälpte visst att gå till ARN,fick ett telefonsamtal i går där en person från skruvat sa att de ska skicka en ny motor men han hade fortfarande lite synpunkter på att jag hade monterat den då det var lite transportskador på inner kartongen.... Så se noga efter om det finns några märken på kartongerna då ni skickar efter saker och anmäl det direkt utan att öppna och kolla varan!!! :klia: :ohnej: Framför allt DOKUMENTERA! DOKUMENTERA! ALLT! Fota,ta kopior på kommunikationen mellan er och säljaren så att ni har något att komma med vid en tvist med säljaren. Tveka inte att anmäla till ARN om det är möjligt för seriösa företag vill nog inte bli prickade i onödan.
Jag brukar inte gå på så här men denna gången blev jag så för...ad på deras svar att jag kännde mig tvungen att reagera.

4 personer gillar det här inlägget.
Fuskmek
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:23:39, 21-02-2011
Ort: Fryksdalen
Maskintyp: Traktor


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: harmacar, spillolja och 8 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se