De där är Hella Rally 1000 - mina favoriter på motorcykeln.
För att de skall ge "rätt" ljus och -bra- ljus så kräver de 100W halogen som matas med -minst- 14V, de gillar 14.5-14.8V bättre. 12V, 55W, o de ger ifrån sig "parkerinsljus"... De skall kopplas med standard relä, ett tillslagsrelä.
Minst 2.5mm2 matarledning, till varje lampa från relä (et eller na), som skall helst matas med 6mm2. Bäst är att dra 2st jordningar, en direkt till
chassi, och en "retur" till minuspolen på batteriet.
Men... du har plats, gott om plats, för Hella Rally 2000 - o de -är- bättre! Ger kanske 20% bättre ljus med samma uppsättning.
Placeringen är dock... mindre bra... Ger långa skuggor på vägen... De gör bättre nytta om de sitter i motorhuven eller ännu hellre ovanför hytten...
Gör du om matningen till original H4 och använder Philips X-trem power +130% H4 (kostar skjortan... finns på bl.a. Swedol) så får du ett hel- och
halvljus som du kan vara stolt över!
Finns ju andra vägar att gå, men de är inte tillåtna... LED och Xenon... de medföra en extra, personlig, brukandebiljett, som kan utfärdas längsvägen... Gör du som jag föreslår får du riktigt bra med ljus, som är helt lagligt
Nyckeln är spänningen över glödtråden, o kan du ha den på 14.5V så glimmar det duktigt bra om jordningen är optimerad och lamporna de "starkast lagliga" (55/60W +130%).