Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

ABS Kabel

17 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bil-teman här

Stefan1972

#16 » 10:53:10, 02-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Det är som sagt inga problem att skarva den om man gör det bra men problemet är att flexibiliteten minskar om man har krympslang på så är kabeln kort och mycket böjar så brukar det inte behövas så mycket innan den gått av. Man får ju bedöma från fall till fall såklart. Som jag redan nämnt så har ju många givare blivit avsevärt billigare än vad de var tidigare så man får ju göra en avvägning där också, ingen ide att klydda om givaren kostar rimliga pengar.

2 personer gillar det här inlägget.
Stefan1972
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 15:07:16, 10-01-2013
Ort: Torpshammar
Maskintyp: Ej angivet



MaChrill (trådstartaren)

#17 » 15:29:03, 05-11-2017
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har du en ABS lampa som lyser, felkod på tex HF klipp kablen och mät, för det mesta är det brott där kablen rör sig (gäller induktiva givare att mäta resistans på).
Är givaren hel skarvar man där kablen inte rör sig, buntar efter skarven så den inte rör sig.
Löder skarven, 3x krympslang med lim i.
Vågar man inte göra det, vågar man inte byta den heller, där är ju en skarv i ABS givaren från början.
Minsta fel lyser lampan. Sista jag reparerade var en A8, givaren gick på 2600:-, går inte att få av hel.
De jag stött på är VAG, Renault, Citroen, MB, Mfl.
Jag ska kolla ölflex, finns kanske på Ahlsell, glömmer att beställa varje gång, ska skriva en lapp, Tack för tipset.

1 person gillar det här inlägget.
Användarvisningsbild
MaChrill
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 23:48:30, 16-11-2012
Ort: Skåne, Kristianstad.
Sverige
Maskin: Mekaniker, lagar, kör ej.
IR, Bahco, TengTools, Nussbaum, Kemppi, Bosch, Picoscope, Wera, Hazet, Gedore, Allt truck, etc, hel hög med verkstadsmaskiner.


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se