Lägger jag ihop infon om att den ändå fått översyn på topparna och i övrigt går utmärkt..
Många mil på nacken..
Avgashalter som i stort sett fungerar på varvtal...
Det enda som kommer upp i mitt huvud är en katalysator som är fruktansvärt trött. Hc värdet påminner om hc före kat nämligen ( beroende på bil så 280-500 i hc)
Den tänder inte tillräckligt för att förbränna hc:n helt enkelt.
Co:n däremot löser den galant för dels så är det en av tre gaser som kräver minst och dels så krävs igentligen bara en förhöjd temp och en svag tidsfördröjning för att fixa till det smärre.
Lambdavärdet blir missvisande eftersom kissen inte jobbar med samtliga gaser nu.
Se till så någon tar avgasvärden före kat för att ha att jämföra med efter kat.
Det finns flera sätt att lösa proböemet på.
Bäst är ioförsej att helt sonika köpa ny kat.
Men för att göra ett billigt alternativ i felsökningssyfte så se om du kommer över en billig eftermarknadskat, skarva in den direkt efter befintlig. Kör riktigt varmt och ta nya värden.