Man är snål och man kan få bidrag (50%) på installation av laddstolpe så detta behöver undersökas eftersom jag troligtvis kommer att köpa en elbil i framtiden samt att man kan ju få besök av en elbil...
Som det framgår i andra trådar så gillar jag 3fas.
Jag gillar också mina "små" huvudsäkringar på 16 A men gillar inte att proppen går.
Har pratat med Garo i dag och från dom så skall man då köpa följande
En laddstation smart för 32A 3fas E24 493 16
För att få denna laststyrd så behöver man en elmätare i mätarskåpet E09 001 35
Kabel mellan elmätare och laddstation typ ELAKY 2x06 (partvinnad, skärmad) 100meter är inget problem.
Om man vill elmätning vid laddstolpen E09 001 34 (ryms tydligen i bidraget)
laddkabel typ 2 E24 497 89. Det är en typ2 kontakt i laddstolpen och denna sladd är typ2-typ2. Typ2 är då det vanligaste just nu.
Man kan alltså inte ansluta motorvärmare i dessa laddstolpar, är någon form av överenskommelse i branschen att separera platser för värmare och laddning.
Har inget pris på detta men max bidrag är 10,000
Är det någon som vet något om detta ämne?