Glödningen styrs garanterat av motordatorn,glödlampans tid och hur länge glödstiften är spänningsatta hänger inte ihop heller.
Tar du loss kabeln till tempgivaren kommer du bara få en felkod.
Som sagt glödstiften är inte ditt primära problem
mathiast skrev:Glödningen styrs garanterat av motordatorn,glödlampans tid och hur länge glödstiften är spänningsatta hänger inte ihop heller.
Tar du loss kabeln till tempgivaren kommer du bara få en felkod.
Som sagt glödstiften är inte ditt primära problem
osla skrev:Stäng inte av den då de är kallt, en diesel ska gå på knack .
Skämt å sido, dit med en slangvärmare med cirk pump på 2000w, då borde den starta efter nån timma i värmaren
Michael Meier skrev:2.8l...
mathiast skrev:Det där ser ut som en commonrail,förmodligen är det datorn som klipper bränsletillförseln när du tror att stiften slutar glöda.
Datorn kräver rätt mycket för att tillåta motorstart tex tillräcklig spänning/rätt railtryck/rätt signaler från ett otal givare bla ett flertal rotationsgivare.
torbjorn_forsman skrev:På moderna dieslar är det oftast inte bara ett relä som styr matningen till glödstiften, utan det brukar finnas någon form av spänningsregulator som drar ner till kanske halva spänningen under den "efterglödning" som sker sedan motorn har startat.
I och med att det är en VAG-bil, så bör det vara ganska lätt att hitta verkstadshandböcker och tekniska beskrivningar för motorn. Förmodligen finns det ett blått "självstudiehäfte" i A4-format som beskriver allt som är värt att veta om styrsystem och kringutrustning för just den här motortypen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster