rallejohansson skrev:
Således B230A är motorn.
Och delen som bytts ut heter "packning VO 3501513 "
" .
Då är det nog bara packning mellan insug och förgasaren som bytts mot en ny vid återmontering av förgasare.
/ P
torbjorn_forsman skrev:Den riktigt ökända flamfällan/oljeavskiljaren som Loke nämner, är den som sitter på B21/B23-motorerna, där vevhusventilationen är ansluten till ventilkåpan. B200/B230 har en större oljeavskiljare som sitter i en ficka i motorblocket, baktill på vänster sida. Och den tycks inte bli igensatt lika lätt. Förmodligen för att den alltid håller sig lika varm som motorn och inte kyls av fartvind och luftdrag från fläkten som den gamla sorten gör. Det gör att - åtminstone när motorn har blivit varm - är det ingen risk att vattenånga från vevhusventilationen kondenserar och bildar något segt tillsammans med oljedropparna, som sätter igen det hela.
Men på bilar som bara går i korta körningar och aldrig får bli riktigt genomvarma, kan vevhusventilationen gro igen hur välkonstruerad den än är.
Användare som besöker denna kategori: lillmalen och 6 gäster