Har gått från pickup till bil och släp. Pickupen var en L 200 och den var i och för sig trevlig att köra men ack så törstig, drog väl dubbelt nästan mot bil. Sen är det ju dyrare med reparationer mm. En fördel är om man kan besiktiga som lätt
lastbil, det spar mycket på skatt. Fast då är det ju inte ok med baksäte, å andra sidan är det ju inte mycket bekvämlighet bak ändå. Stor fördel med pickup är att man kan ösa in skit bak och ändå hålla kupen i ett anständigt skick.
Tre motorras senare så blev det en vanlig bil i stället, först en audi a4 och när besiktningen inte gillade den en XC 70 i stället. Visst åker man bekvämare och det ser ju lite mer respektabelt ut. Fast man är ju tvungen att hålla lite snyggare baktill, på gott och ont. Blev en
kärra inropad på fogden också, typ hästsläp. Man får ju klart mycket mer med sig vid behov och det är värt en del att slippa jaga runt på bygden när man behöver kärra. Den här varianten har bakläm som kan både fällas ner som landgång och öppnas som dörr, guld värt om man ska ha in en pall med
truck. Konstigt att inte alla bygger så.
Kostnad som det blev runt 50. Inte lika mycket snoppförlängare som pickup men oerhört mycket billigare i
bränsle mm och mer flexibelt.