Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

dubbelhytt+flak, eller skåpbil, eller vanlig bil+släp?

18 inlägg • Sida 2 av 2
Diskutera bil-teman här

Martin.Eriksson

#16 » 22:15:10, 06-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Här är det en sån där förlängd dubbelhyttare
https://www.blocket.se/vasterbotten/VW_ ... 3.htm?aw=1
Martinsgrävoentreprenad på instagram
Det är aldrig för sent å ge upp..
Användarvisningsbild
Martin.Eriksson
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 21:27:32, 10-01-2006
Ort: Hudiksvall
Sverige
Maskintyp: Grävmaskin (larvburen)
Maskin: Huddig 960c6



Simnil

#17 » 08:13:16, 07-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Martin.Eriksson skrev:Här är det en sån där förlängd dubbelhyttare
https://www.blocket.se/vasterbotten/VW_ ... 3.htm?aw=1


Viktigt däremot att kolla är att bilen är regbesiktad i detta utförande. EN bekant köpte en från bonnasmeden som gjort förlängningen och först när han kommit hem och började kika på regbeviset såg att axelavstånd och liknande inte stämde. Min bekant hann i sin tur sälja iväg bilen innan nästa besiktning så hur det gick då vet jag inte.
Simnil
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 14:31:12, 12-10-2015
Ort: Norra Västerbotten
Sverige
Maskintyp: Ej angivet
Maskin: Autodesk Inventor Pro 2021

Bygert

#18 » 16:07:24, 07-03-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Har gått från pickup till bil och släp. Pickupen var en L 200 och den var i och för sig trevlig att köra men ack så törstig, drog väl dubbelt nästan mot bil. Sen är det ju dyrare med reparationer mm. En fördel är om man kan besiktiga som lätt lastbil, det spar mycket på skatt. Fast då är det ju inte ok med baksäte, å andra sidan är det ju inte mycket bekvämlighet bak ändå. Stor fördel med pickup är att man kan ösa in skit bak och ändå hålla kupen i ett anständigt skick.

Tre motorras senare så blev det en vanlig bil i stället, först en audi a4 och när besiktningen inte gillade den en XC 70 i stället. Visst åker man bekvämare och det ser ju lite mer respektabelt ut. Fast man är ju tvungen att hålla lite snyggare baktill, på gott och ont. Blev en kärra inropad på fogden också, typ hästsläp. Man får ju klart mycket mer med sig vid behov och det är värt en del att slippa jaga runt på bygden när man behöver kärra. Den här varianten har bakläm som kan både fällas ner som landgång och öppnas som dörr, guld värt om man ska ha in en pall med truck. Konstigt att inte alla bygger så.

Kostnad som det blev runt 50. Inte lika mycket snoppförlängare som pickup men oerhört mycket billigare i bränsle mm och mer flexibelt.
Bygert
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 18:11:52, 15-03-2016
Ort: Forshaga
Sverige
Maskintyp: Grävlastare
Maskin: Huddig 1160


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se