En 2010 2,0 CDTI, som först fick upp "check injektion" på instrumentet samtidigt som den tappade ork och drog väsentligt mer diesel.
Efter avläsning med diagnosinstrument kom felkod "P0003" upp, som anger fel på bränslevolymregulatorn. Antog att man med detta menar trycksensorn som i det här fallet var lokaliserad i gaveln på common railröret.
Denna byttes, och efter detta går det inte att starta motorn.
Min känsla är att det finns luft kvar i common railröret och att den därför aldrig får upp rätt tryck, och därmed inte öppnar spridarna.
Har fått för mig att dessa nyare motorer skall vara i princip självluftande?
Finns dock en handpump i form av en blåsa och ett transparent rör med vad som troligen är en backventil i änden, denna slang påverkas vid handpumpning och diesel samt luftbubblor kunde ses vid pumpning.
Någon som har en idé om hur man kan gå vidare?
Behöver sensorn kodas in?
Motorn var lättstartad innan byte av trycksensor.