Jag har alltid varit det där korta mellanspelet i ett fordons liv, strax innan skroten. Dock körde jag väldigt mycket med egen bil några år, ca 3000 mil om året, som förtroendevald i div lantbruksföreningar. Har också alltid hävdat att en bra bil får man för Max 8000.
Själv köpte jag en ny Berlingo, skåpmodell, 2010, för ca 135' å har nu kört drygt 20 000 mil med den. Har inte gjort speciellt mycket förutom ordinarie underhåll, bromsar, filter,
olja från faten här hemma, nån
Drivknut å lite sånt Lämnade visserligen in den för ett kamremsbyte och nån ABS givare. Så säg att jag har lagt en 7-8 000 i inköpta tjänster. Att stoppa i en sats bronsbelägg, byta olja o filter när man ändå skiftar
däck känns inte som någon uppoffring.
Sen har jag tydligen haft en ryslig tur med min lille bil. Att den är snäll och går bra. Dock kommer den nog att få sluta sitt liv här också, men jag tror inte att det kunde blivit så mycket billigare för mej än på detta viset. Ha väl kört för 13-14 kr milen tot ex
bränsle. Men visst den är ju inte mycket till statusmarkör.