Maskinistens Twitter-flöde  Stöd Maskinisten via Patreon  Maskinistens nätverk - information på svenska  Maskinistens nätverk - information på finska  Maskinistens nätverk - information på norska  Maskinistens nätverk - information på danska  Maskinistens nätverk - information på isländska
Forumindex

ForumindexForumindexMaskin-databasFotoalbumKalender-informationKöp & SäljDownloadsLexikonKontaktregisterCrimedatbase

Åkerman-register
Visa forum för mobila enheter

ForumindexMaskinforumBil/MCBil

Kia Sorento 2.5crdi-07 ?

3 inlägg • Sida 1 av 1
Diskutera bil-teman här

ac tc (trådstartaren)

#1 » 22:39:15, 09-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Nu är jag ute på okänt vatten, långt från trygga jänkehamnen..
- Spekulant på en sån här, men är det nått att ha?
- nån som har en åsikt?
Kia diesel på 170? hk kopplat till nån 5 stegare från nissan, kanske samma som i navara.
- nån som vet nåt om drivlinan? Motor mässigt så verkar det vara många som säljer kamkjedjor..Fördelningslådan verkar vara en simpel sak som inte gillar fyrhjulsdrift på oslirigt underlag..automaten, ja inte finns det då delar som till jänke grejjer inte men den kan ju va ok för det.
- skatt på 7000:-, måttligt kul men överlevnadsbart.
Den ska framförallt släpa på en stor hästfinka, uppåt 3 ton.( den får dra 3.5 ton.)
Dodgen börjar bli väl skamfilad även om den skött sig fantastiskt under 12 år och 15000 mil. Så nu ska den bytas ut tror jag.
ac tc
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:52:58, 19-02-2014
Ort: Iggesund
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: ford 4000



ac tc (trådstartaren)

#2 » 11:17:23, 11-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Verkar inte gå några större svallvågor så dom är väl rätt ok då.
ac tc
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 11:52:58, 19-02-2014
Ort: Iggesund
Sverige
Maskintyp: Traktor
Maskin: ford 4000

osla

#3 » 12:30:00, 11-04-2018
  • Överför markerat ord till lexikonet

Morbror min hade en sorento, 07 eller 08, iaf den äldre rambygda modellen. Och han tyckte det var en rejäl bil, gick som tåget efter deras dåliga grusvägar, gick som tåget med vagn efter också. Däremot började tomat lådan jävlas snabbt, den slutade stega ner så då fick man stanna helt, då började den stega ner och sedan var det bara fortsätta så då blev han less på åf inte sa att det var några fel på den för att slippa byta/renovera lådan och böt in den direkt. Men han pratar än om den ibland så bilen i sig var inte dålig, men tomaten skulle då inte jag våga mig på

1 person gillar det här inlägget.
osla
Fler än 500 inlägg
 
Blev medlem: 16:58:22, 10-06-2013
Ort: Piteå
Maskintyp: Traktor
Maskin: cat 910
mf590


Återgå till Bil

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Claes Folkesson, JIL, SC252 och 9 gäster



Älmeboda Maskinservice

OilQuick

TK Traktordelar

Klaravik

Crazyride

Bra Verktyg

Motrab

Engcon

Scandcut

Astrak

Olsson Parts

Nya och begagnade
truckar på vstruck.se